اقتصادی
دیده بان ایران
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ ۱۰:۳۶:۰۸
وام یک میلیارد دلاری ژاپن، انگلیس و آمریکا به کویت برای افزایش تولید نفت
وام یک میلیارد دلاری ژاپن، انگلیس و آمریکا به کویت برای افزایش تولید نفت
سه بانک ژاپنی همراه با بانک‌های «اچ‌ای‌بی‌سی» بریتانیا و «جی‌پی مورگان» آمریکا توافق کردند که یک میلیارد دلار وام به کویت بدهند تا تولید نفت خود را افزایش دهد.
دیده بان ایران


خبرگزاری «نیکی» ژاپن روز یکشنبه هفتم فروردین با اعلام این خبر گزارش داد: ژاپن، اروپا و آمریکا در صدد یافتن منابع جدید نفت برای جایگزینی نفت روسیه و تشویق تولیدکننده‌های دیگر نفت به افزایش تولید خود هستند.

کویت سومین صادرکننده بزرگ نفت به ژاپن است.

آمارهای وزارت اقتصاد ژاپن نشان می‌دهد که این کشور پارسال روزانه یک میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه نفت از عربستان، ۱.۱ میلیون بشکه از امارات، ۲۱۰ هزار بشکه از کویت و ۱۵۱ هزار بشکه نفت از قطر وارد کرده است. ۹۵ درصد واردات نفت ژاپن از کشورهای خاورمیانه است.

روسیه پنجمین صادرکننده بزرگ نفت به ژاپن است اما سهمی حدود سه درصدی در واردات نفت این کشور دارد.

هفت کشور بزرگ صنعتی جهان از جمله ژاپن حدود دو هفته پیش توافق کردند که خرید نفت روسیه را به‌دلیل تجاوز نظامی این کشور به اوکراین به شدت کاهش دهند. آمریکا و بریتانیا خرید نفت روسیه را کاملا تحریم کرده‌اند.

قرار است کوئیچی هاگیودا وزیر بازرگانی ژاپن هفته آینده با وزیر نفت کویت دیدار کرده و توافق اعطای یک میلیارد دلار وام را امضا کند.

کویت هم‌اکنون روزانه بیش از ۲.۵ میلیون بشکه تولید نفت دارد و چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک بعد از عربستان، عراق و امارات است.
 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما