ورزشی
خبرآنلاین
۱۴۰۱/۰۷/۲۱ ۰۹:۰۱:۰۶
مهدی جانشین مطمئن گابریل ژسوس
مهدی جانشین مطمئن گابریل ژسوس
مهدی طارمی گزینه آرسنال در ژانویه است.
خبرآنلاین

آرسنال در نظر دارد پیشنهادی را برای انتقال مهدی طارمی، ستاره ایرانی پورتو، به این باشگاه در ماه ژانویه ارائه کند. این موضوع مهمی است که "بارنی کورکیل" در رسانه "اسپورت مول" روز گذشته به صورت مفصل به آن پرداخت و دلایل موجهی را برای این انتقالل قریب الوقوع به زبان اورد. مهدی طاهرخانی در برگردان این گزارش نوشت؛
طارمی آغاز درخشانی در فصل اخیر داشته و موفق شده در 12 دیداری که با پیراهن پورتو در تمامی رقابت‌ها انجام داده هفت گل و هفت پاس گل را به نام خودش به ثبت برساند. نام این بازیکن در طول پنجره نقل و انتقالات تابستانی بارها در کنار باشگاه‌های بسیاری به گوش رسید و گفته می‌شد که چند باشگاه لیگ برتری شرایط او را زیر نظر دارند. اخیرا نیزچند رسانه انگلیسی مدعی شده بودند که چلسی همچنان در حال بررسی شرایط اوست و این ماه نیز استعدادیاب‌هایش را برای تماشای بازی او به پرتغال فرستاده است.
حالا نشریه پرتغالی آبولا خبر داده است که آرسنال هم وارد کورس رقابت با حریف همشهری‌اش برای جذب طارمی شده و قصد دارد پیشنهادی را در پنجره نقل و انتقالات زمستانی برای انتقال این بازیکن به ورزشگاه امارات ارائه کند.
گفته می‌شود پورتو نیز آماده است تا مذاکراتی را برای فروش این مهاجم که قراردادش با این باشگاه در تابستان 2024 به پایان می‌رسد آغاز کند.این باشگاه در طول پنجره نقل و انتقالات زمستانی سال گذشته لوئیس دیاز را به لیورپول فروخت و احتمال دارد که در این زمستان نیز به توافق مشابهی با آرسنال بر سر انتقال طارمی برسد.
آرسنال به خوبی از این موضوع باخبر است که اگر طارمی بتواند نمایش درخشانی در جام جهانی 2022 قطربرای تیم ملی ایران ارائه کند، این باشگاه با رقبای جدیدتری برای جذب او روبرو خواهد بود و به همین دلیل قصد دارد که مذاکرات برای خرید او را زودتر آغاز کند.
منابع نزدیک به این بازیکن گفته بودند که نمایندگان او ترجیح دادند در پنجره نقل و انتقالات تابستانی اقدامی برای انتقال او به باشگاهی دیگر نداشته باشند چون منتظر درخشش طارمی در جام جهانی و برابر انگلیس، آمریکا و ولز هستند.
گابریل ژسوس، خرید تابستانی آرسنال، خیلی زود توانست خودش را به عنوان یکی از بازیکنان درخشان توپچی‌ها در ترکیب میکل آرتتا جا بیاندازد و نقش مهمی در آغاز قدرتمندانه آنها در این فصل ایفا کرد.
توپچی‌ها در حال حاضر در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارند و پیروزی 2-3 این هفته برابر لیورپول به این معناست که آنها حالا در هشت بازی از 9 بازی ابتدایی فصل پیروز میدان بوده‌اند.
با این حال، بعضی از رسانه‌ها مدعی شده‌اند که کادرفنی این تیم نگران سابقه مصدومیت ژسوس است و به همین دلیل قصد دارد بازیکنی را برای جانشینی این ستاره برزیلی در ماه ژانویه به خدمت بگیرد. اگر ژسوس مصدوم شود آن وقت شاید مهدی طارمی همان کلید قهرمانی توپچی های لندن در لیگ برتر لقب بگیرد. موضوعی که باید به آن صورت جدی فکر کرد و تصور نکرد، آمدن طامی به آرسنال غیر ممکن است.
در ضمت از یاد نبرید باشگاه های پرتغالی مخصوصا پورتو و بنفیکا منیع اصلی درآمدشان کشف همین استعدادها و فروش شان باق بمت بالا به باشگاه های متمول بوده است. برای پورت قهرمانی در لیگ قهرمانان اولویت اول نبوده و نیست، آنها زمانی قهرمان هستند که بازیکن یک میلیون یوویی را بتوانند نزدیک به 40 میلیون یورو بفروشن.
آرتتا در پنجره نقل و انتقالاتی اخیر با جدایی مهاجمانی مانند الکساندر لاکازت و پی‌یر امریک اوبامیانگ موافقت کرده و همین باعث شده که ادی انکیتا تنها گزینه جانشین برای ژسوس باشد. و از این رو باید آمدن مهدی طارمی را بسیار جدی گرفت. زمستان بسیار داغی منتظرفوتبال ایران است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما