سیاسی
فارس
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ ۰۹:۲۸:۱۸
باقری: برای اتمام کار تصمیم‌های مشخصی وجود دارد که طرف‌های غربی باید بگیرند
باقری: برای اتمام کار تصمیم‌های مشخصی وجود دارد که طرف‌های غربی باید بگیرند
مذاکره کننده ارشد ایران با بیان اینکه هر قدر هم که به خط پایان نزدیک باشیم، الزاما تضمینی برای عبور از آن وجود ندارد، تصریح کرد: برای اتمام کار، تصمیم‌های مشخصی وجود دارد که طرف‌های غربی باید بگیرند.
فارس

علی باقری یادآور شد: این کار مستلزم هوشیاری، ثبات قدم قوی‌تر، خلاقیت بیشتر و رویکردی متوازن برای برداشتن گام پایانی است.

باقری خاطرنشان کرد: برای اتمام کار، تصمیم‌های مشخصی وجود دارد که طرف‌های غربی باید بگیرند.

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است. البتهعلی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران دیشب در چارچوب ترددهای معمول در جریان گفت‌وگوها، در سفری کوتاه راهی تهران شد، ولی هیأت کارشناسی ایران در وین حضور دارند و به رایزنی ها ادامه می دهند. 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیر روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با همتای عمانی با بیان این‌که موضوعات اندک ولی بسیار مهم در مذاکرات وین باقی مانده، تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی در مذاکرات از خطوط قرمز خود عبور نخواهیم کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما