سیاسی
فارس
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۱۲:۲۲:۳۶
موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان سنجش
موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان سنجش
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای جمعی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور از سال 91 به بعد موافقت کردند.
فارس

در جلسه علنی امروز (دوشنبه 28 تیرماه  1400) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره تقاضای جمعی از نمایندگان مبنی بر انجام تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور از سال 1391 به بعد، در دستورکار قرار گرفت و به تصویب نمایندگان رسید.

این درخواست در اجرای ماده 212 آیین نامه داخلی مجلس ارائه شده و بر اساس گزارش ارائه شده از سوی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات در صحن مجلس، در تاریخ یکم بهمن ماه سال گذشته مدارک واصله از سازمان سنجش در اختیار متقاضیان تحقیق و تفحص قرار گرفته و بعد از قانع نشدن آنان، این درخواست در جلسه 17 فروردین ماه سال جاری در کمیسیون آموزش و تحقیقات به تصویب رسیده است.

درخواست تحقیق و تفحص از سازمان سنجش آموزش کشور شامل حوزه معاونت فنی و آماری سازمان، حوزه معاونت امور آزمون‌ها که مسئولیت طراحی و برگزاری آزمون‌ها را برعهده دارد، حوزه معاونت پشتیبانی و مالی و شرکت تعاونی خدمات آموزشی می‌شود.

در نهایت پس از توضیحات احمد نادری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات که به نمایندگی از متقاضیان تحقیق و تفحص به بیان گوشه‌ای از تخلفات صورت‌گرفته در این سازمان پرداخت، تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان سنجش آموزش کشور با 160 رأی موافق نمایندگان از مجموع 219 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

در مرحله بعدی پس از انتخاب اعضای تیم تحقیق و تفحص و صدور حکم آنها از سوی رئیس مجلس، اعضای این تیم 3 الی 6 ماه فرصت خواهند داشت تا با تحقیق و تفحص از بخش‌های مختلف سازمان گزارش آن را به مجلس ارائه کنند.

گفتنی است احمد نادری نماینده متقاضیات تحقیق و تفحص هنگام ارائه گزارش، درخواست غیرعلنی شدن جلسه مجلس را داشت که رئیس مجلس با این درخواست موافقت نکرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما