اجتماعی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۹/۰۱ ۱۵:۴۴:۵۲
افزایش ارتفاع موج در آب‌های شمال و جنوب کشور
افزایش ارتفاع موج در آب‌های شمال و جنوب کشور
سازمان هواشناسی کشور نسبت به رگبار باران و افرایش ارتفاع موج در شمال و جنوب کشور هشدار داد.
ایسنا

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج همراه با رگبار باران، رعد و برق و تندباد لحظه ای در روز سه‌شنبه (اول آذرماه) در خلیج فارس، در نواحی ساحلی دور از ساحل بوشهر و غرب هرمزگان خبر داد.
در این وضعیت جوی احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها وجود دارد.
این سازمان رعایت محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین، محدودیت در ورود و خروج کشتی به بنادر و پرهیز از صیادی به‌ویژه در فراساحل را لازم می‌داند.
سازمان هواشناسی در ادامه این هشدار نسبت به وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی ۱ تا ۱.۵ متر و در فراساحل تا ۲ متر هشدار داد.
این شرایط آب و هوایی در روز چهارشنبه (۲ آذرماه) در دریای خزر، نیمه نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان و روز پنج‌شنبه (۳ آذرماه) در دریای خزر، در نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان و مازندران مورد انتظار است.
بر اثر این مخاطرات احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها وجود دارد.
سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی، محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین، محدودیت در ورود و خروج کشتی به بنادر و پرهیز از صیادی بویژه در فراساحل را توصیه می‌کند.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما