سیاسی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۶/۱۸ ۱۲:۲۹:۲۷
اعمال فشار کاخ سفيد براي تحريف گزارش خسارات عين الاسد
اعمال فشار کاخ سفيد براي تحريف گزارش خسارات عين الاسد
يک سخنگوي پيشين وزارت دفاع آمريکا در دولت دونالد ترامپ در گفت و گويي مطرح کرد که پس از حمله موشکي ايران به پايگاه نظامي آمريکا در عين الاسد، کاخ سفيد در راستاي موفق جلوه ندادن اين حمله به پنتاگون فشار مي آورد از ارائه گزارش هاي منظم خسارات وارده خودداري کند.
ایسنا

روزنامه گاردين در گزارشي نوشت: طبق گفته آليسا فرح سخنگوي پيشين وزارت دفاع آمريکا در دولت دونالد ترامپ، پس از موشک باران پايگاه نظامي آمريکا در عين الاسد عراق توسط ايران که در پي به شهادت رسيدن سردار شهيد قاسم سليماني در يک حمله پهپادي به دستور ترامپ انجام شد، کاخ سفيد از پنتاگون خواسته بود گزارش ها درباره جراحت ها و آسيب هاي مغزي نظاميان آمريکا کمرنگ جلوه داده شوند و به تعويق بيفتند. 
گاردين ادامه داد: فرح در اين باره گفت که او پس از آن که ترامپ مدعي شد هيچ خسارتي در عين الاسد به بار نيامده و جراحات را به «سر درد» و آسيب هايي  «نه چندان جدي» تقليل داد، تحت فشار کاخ سفيد قرار گرفته بود. 
گزارش گاردين مي افزايد: در نهايت، پس از موشک باران دو پايگاه نظامي در عراق در هشتم ژانويه ۲۰۲۰، در بيش از ۱۰۰ نظامي آمريکايي ضربه مغزي تشخيص داده شد.تقريبا ۸۰ درصد آسيب ديدگان توانستند ظرف چند روز به خدمت بازگردند اما ده ها تن از آن ها بايد بايد براي درمان به آلمان و بعد به آمريکا فرستاده مي شدند. 
همچنين در اين گزارش آمده است: فرح گفت،  «فکر مي کنم ايراد کار اينجا بود کخ کاخ سفيد تلاش مي کرد بگويد اين حمله موفقيت آميز نبوده است—ايراني ها در آسيب زدن به اهداف آمريکايي موفق نبوده اند. که از نظر من در اين زمينه زياده روي شد». 
گاردين در ادامه نوشت: فرح مي گويد که سياست پنتاگون اين بود وقايع را به محض اين که گزارش داده شده و راستي آزمايي مي شدند منتشر کند، در نتيجه شمار کلي آسيب ديدگان و خسارت ها در ژانويه ۲۰۲۰ اوج مي گرفت و اين کاخ سفيد را آزار مي داد. او مي گويد، «کاخ سفيد به ما مي گفت، "نمي شود کمي متفاوت تر آن را گزارش کنيد؟ نمي شود هر ده روز يک بار يا هر دو هفته باشد و بعد ما هم يک جمع بندي پس از آن ارائه دهيم؟". کاخ سفيد ترجيح مي داد ما گزارش منظم هميشگي را در اين درباره ارائه ندهيم». 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما