بین الملل
فارس
۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ۱۲:۰۰:۵۶
سخنگوي طالبان زمان تشکيل دولت در افغانستان را اعلام کرد
سخنگوي طالبان زمان تشکيل دولت در افغانستان را اعلام کرد
«سهيل شاهين» سخنگوي طالبان در خصوص ساختار دولت جديد در افغانستان و زمان تشکيل آن با شبکه ژاپني «NHK» گفت‌وگو کرد.
فارس

وي در مصاحبه با اين شبکه تصريح کرد که تشکيل نهايي دولت طالبان به «چند روز يا چند ماه نياز دارد و ممکن است ترکيب اين دولت تغيير کند».

شاهين افزود: «مراسم تحليف براي دولت جديد برنامه‌ريزي شده بود، اما سپس لغو شد».

سخنگوي طالبان توضيح داد: «ما براي اين کار برنامه‌ريزي کرده بوديم، اما نظراتي مبني بر ضرورت انتخاب همه وزرا وجود داشت و ما تصميم گرفتيم مراسم را به تعويق بيندازيم. ما به کشورهايي که دعوت‌نامه ارسال کرده بوديم، لغو اين مراسم را نيز ابلاغ کرديم».

«روسيا اليوم» با بازنشر اين مصاحبه نوشت که وي در بخش ديگري از سخنانش تاکيد کرد: «طالبان آماده ايجاد يک مرحله جديد از روابط دوجانبه با ايالات متحده است».

شاهين در خصوص احتمال خروج افغان‌ها براي کار در شرکت‌هاي ژاپني گفت : «هر کسي که داراي گذرنامه و ويزاي معتبر باشد، مي‌تواند کشور را ترک کند».

مراسم تحليف دولت طالبان قرار بود سوم سپتامبر جاري برگزار شود و از چندين کشور از جمله ترکيه، چين، روسيه، ايران، پاکستان و قطر براي حضور در اين مراسم، رسما دعوت به عمل آمده بود، اما اين مراسم به دلايل نامعلوم به تاخير افتاد و تاکنون طالبان درباره زمان اعلام دولت جديد اظهارنظري نکرده است.

طالبان چندي پيش رئيس دولت و ساير اعضاي کابينه را که گفته‌ مي‌شود، موقت هستند اعلام کرد که واکنش‌هاي منفي بسياري به همراه داشت زيرا در حالي که اين گروه وعده داده بود از همه اقوام و گروه‌ها در آينده استفاده شود، عملا، ترکيب اعلامي در تضاد با اين وعده بود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما