بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۴/۰۳ ۱۳:۳۴:۲۶
شکست تاریخی حزب محافظه کار انگلیس در انتخابات میاندوره ای
شکست تاریخی حزب محافظه کار انگلیس در انتخابات میاندوره ای
حزب حاکم انگلیس به رهبری بوریس جانسون، درجریان انتخابات میاندوره ای مجلس عوام، دو کرسی مجلس عوام را به حزب کارگر و حزب لیبرال‌ دمکرات این کشور واگذار کرد، بطوری که برخی رسانه های انگلیسی آن را شکستی خفت بار و تحقیر آمیز تعبیر کردند.
ایرنا

به نقل از اسپوتنیک، شمارش آرا در روز جمعه حاکی از شکست بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس و رهبر حزب محافظه کار این کشور در انتخابات میاندوره ای است.

حزب محافظه کار انگلیس، در انتخابات جاری کرسی جنوب غرب انگلیس را که بیش از یک قرن در اختیار این حزب بود، از دست داد و حزب کارگر به عنوان رقیب اصلی حزب محافظه کار توانست کرسی حوزه انتخابیه ویکفیلد در شمال انگلستان را دوباره تصاحب کند.

همچنین حزب حاکم انگلیس کرسی‌های تیورتون و هونیتون را نیز به حزب لیبرال دمکرات‌ واگذار کرد.

بر اساس گزارش رسانه های محلی، ریچارد فورد نامزد حزب لیبرال دمکرات، در انتخابات میان دوره ای تیورتون و هونیتون، در واقع کرسی ای را که حزب محافظه کار قبلا با ۲۴ هزار رای  بیشتر در اختیار داشت، تصاحب کرد.

رای گیری در این حوزه انتخابیه پس از استعفای نیل پریش نماینده سابق حزب محافظه کار اتفاق افتاد. در پی رسوایی ناشی از تماشای فیلم های غیراخلاقی در مجلس عوام انگلیس، وی مجبور به استعفا شده بود.

بر اساس نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای، حزب کارگر در مجموع ۴۷.۹ درصد از آرا را در ویکفیلد به دست آورد، در حالی که حزب محافظه کار با ۳۰ درصد آرا دوم شد.

در مورد نتیجه انتخابات در تیورتون و هونیتون، حزب لیبرال دمکرات ۵۲.۹ درصد از آرا را به خود اختصاص داد، در حالی که حزب محافظه کار تنها ۳۸.۵ درصد را به دست آورد. این وضعیت در مقایسه با انتخابات قبلی ۲۱.۷ درصد، کاهش آرای حزب حاکم را نشان می دهد.

انتظار می رود با شکست حزب حاکم در انتخابات میاندوره ای، فشارها بر جانسون افزایش یابد. جانسون روز پنجشنبه با رد پذیرش مسئولیت شکست در انتخابات میاندوره ای گفته بود که نتیجه انتخابات هرچه که باشد از قدرت کناره گیری نخواهد کرد.

 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما