بین الملل
ایسنا
۱۴۰۱/۰۳/۱۶ ۰۹:۱۰:۵۸
آمریکا و کره جنوبی ۸ موشک "زمین به زمین" شلیک کردند
آمریکا و کره جنوبی ۸ موشک "زمین به زمین" شلیک کردند
خبرگزاری یونهاپ بامداد امروز دوشنبه گزارش داد که ایالات متحده و کره جنوبی در پاسخ به آزمایش موشکی روز گذشته کره شمالی، هشت موشک را در «اهداف مختلف» آزمایش کردند.
ایسنا

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از ارتش این کشور اعلام کرد این عمل نمایشی از توانایی و آمادگی برای اجرای عملیات دقیق علیه منبع پرتاب‌های موشکی کره شمالی یا مراکز فرماندهی و پشتیبانی آنها است.

رئیس ستاد مشترک کره جنوبی در این باره گفت: موشک‌های نوع زمین به زمین به اهداف مختلف شلیک شدند تا موید توانایی سئول و واشنگتن برای دفع هرگونه حمله از کره شمالی باشند.

این مقام کره جنوبی گفت: از این تعداد ۷ موشک توسط آمریکا شلیک شد، در حالی که کره جنوبی تنها یک موشک شلیک کرد.

همچنین این موشک‌ها ظرف مدت ۱۰ دقیقه از ساعت ۴:۴۵ بامداد دوشنبه شلیک شدند.

وی افزود: ما به شدت آزمایشات موشکی بالستیک کره شمالی را محکوم کرده و از پیونگ یانگ می‌خواهیم که فورا اقداماتی را که باعث افزایش تنش نظامی در شبه جزیره و ایجاد نگرانی های امنیتی می‌شود، متوقف کند.

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی امروز گفت که موشک‌ها و سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی تهدیدی برای صلح جهانی هستند.

ارتش کره جنوبی یکشنبه، یک روز پس از خروج یک نماینده ارشد آمریکا از سئول اعلام کرد که همسایه شمالی آن هشت موشک بالستیک به سمت دریا در سواحل شرقی این کشور شلیک کرده است.

طی هفته‌های اخیر، کره شمالی طیف وسیعی از موشک‌ها از جمله بزرگترین موشک‌های قاره پیما را آزمایش کرده است.

نماینده ویژه آمریکا روز جمعه در سئول با همتایان کره جنوبی و ژاپنی خود، به منظور آماده شدن برای "همه شرایط اضطراری"ملاقات کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما