بین الملل
ایرنا
۱۴۰۰/۱۱/۲۹ ۱۳:۵۵:۳۳
ترامپ و دو فرزندش به دادگاه احضار شدند
ترامپ و دو فرزندش به دادگاه احضار شدند
دادستان کل ایالت نیویورک در ادامه بررسی پرونده های حقوقی تجارت خانوادگی ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و دو فرزند ارشد وی را برای ارائه شهادت به دادگاه احضار کرد.
ایرنا


به گزارش تارنمای روزنامه گاردین، «لتیشیا جیمز» به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا و دو فرزندش دستور داده است تا ظرف سه هفته آینده در راستای بخشی از تحقیقات جدی در مورد دستکاری در ارزیابی دارایی‌های متعلق به کسب و کار خانوادگی حضور یابند.

این حکم و احضار «دونالد جونیور ترامپ» و «ایوانکا ترامپ» به منزله تشدید خطرات قانونی برای این رئیس جمهوری پیشین است.

خانواده ترامپ در تلاش هستند تا از درخواست دادستان کل ایالت نیویورک برای ارائه اسناد، اطلاعات و شهادت جلوگیری کنند. گفته می شود دادستان کل ایالت نیویورک در حال بررسی این موضوع است که آیا سازمان ترامپ از ارزیابی‌های «گمراه‌کننده» برای دارایی‌های خود با هدف دریافت وام و کاهش بار مالیاتی خود استفاده کرده است یا خیر.

گاردین در ادامه نوشت: پس از یک جلسه استماع دو ساعته در روز پنجشنبه، قاضی دادگاه استدلال های مطرح شده از سوی وکلای ترامپ را رد کرد. وکلای رئیس جمهوری پیشین استدلال کردند که دادگاه نباید ترامپ را در پرونده مدنی تحت بازجویی قرار دهد، به دلیل اینکه این اطلاعات می تواند علیه او در دادرسی کیفری که در جریان است مورد استفاده قرار گیرد.

بر اساس حکم قاضی، ترامپ اکنون باید ظرف ۲۱ روز شهادت دهد و طی ۱۴ روز اسناد و اطلاعات لازم را تحویل دهد. این اتفاق دومین ضربه سخت برای ترامپ در فاصله یک هفته است.

روز دوشنبه هفته گذشته هم فاش شد که شرکت حسابداری قدیمی سازمان ترامپ، تحت عنوان «مازارس یو.اس.ای» (Mazars USA)، روابط خود را با این شرکت خانوادگی قطع و اعلام کرده که دیگر نمی تواند ۱۰ سال صورت های مالی سالانه ای را که برای گروه تهیه کرده بود را انجام دهد.

اکنون ترامپ و دو فرزندش باید توسط دادستان ارشد ایالت نیویورک که بی‌وقفه در حال بررسی امور مالی این خانواده است، مورد بازجویی قرار گیرند. این رویداد احتمالا رئیس جمهوری پیشین را با یک وضعیت پیچیده حقوقی و سیاسی مواجه خواهد کرد.

ترامپ در بیانیه‌ای روز پنجشنبه در واکنش به این حکم، دفتر دادستان ارشد نیویورک را متهم کرد که «هر کاری انجام می‌دهد تا در روابط تجاری و روند سیاسی من دخالت کند».

ترامپ این حکم را «ادامه بزرگترین شکار جادوگران در تاریخ» خواند و مدعی شد به دلیل نفرت قضات و دادگستری از وی، نمی توان انتظار یک دادگاه منصفانه را در نیویورک داشت.  

ترامپ بارها تحقیقات جیمز را که یک قاضی دموکرات است، تحت عنوان شکار جادوگر حزبی محکوم کرده است. او روز سه‌شنبه بار دیگر این تحقیقات را مورد انتقاد قرار داد و آن را تحقیق ساختگی از یک شرکت بزرگ که اقدامات شگفت انگیزی برای نیویورک و فراتر از آن انجام داده است، خواند.

براساس گزارش این روزنامه، اینگونه مواضع تهاجمی از سوی ترامپ در طول سالها برای دور زدن چالش‌های حقوقی که علیه او مطرح شده بود، کارساز بوده است. اما در این مورد، حکم روز پنج‌شنبه احتمالا جریان جدیدی را در تحقیقات دادستان کل نیویورک ایجاد می‌کند و احتمال رهایی از این وضعیت را برای ترامپ دشوار می کند.

تحقیقات جیمز، در حال حاضر در صدر انبوهی از مشکلات حقوقی است که ساکن سابق کاخ سفید با آن مواجه است. براساس گزارش های موجود، ترامپ در مجموع با ۱۹ چالش قانونی مواجه است که ۶ مورد آن مربوط به تخلفات مالی می شود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما