بین الملل
مهر
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۰۸:۳۰:۵۳
حمله پهپادی انصارالله به شهر نجران در جنوب عربستان
حمله پهپادی انصارالله به شهر نجران در جنوب عربستان
ائتلاف سعودی در خبری فوری از حمله پهپادی انصارالله به جنوب عربستان خبر داد.
مهر

به نقل از اسپوتنیک، ائتلاف سعودی از حمله پهپادی انصارالله به جنوب عربستان خبر داد. این ائتلاف به روال همیشگی خود مدعی شد که پدافند هوایی عربستان سه پهپاد را در نجران هدف قرار داده است.

ائتلاف سعودی به ندرت حاضر به اعتراف در برابر حملات موفق موشکی و پهپادی انصارالله یمن است. انقلابیون یمنی بارها با حمله به خاک عربستان مواضع مهم سعودی را هدف قرار داده‌اند. ائتلاف سعودی همچنین اعلام کرد که در ٢٤ ساعت گذشته ٢٨ بار نقاط مختلف در استان شبوه یمن مورد هدف حملات این ائتلاف قرار گرفته است.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه با تشریح نتیجه عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در سال ۲۰۲۱ گفت: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ۱۲ هزار کیلومتر مربع از خاک یمن را در سال ۲۰۲۱ از اشغال متجاوزان و مزدوران سعودی آزاد کردند

وی افزود: یگان پدافند هوایی نیروهای مشترک یمن در سال ۲۰۲۱، توانست ۲۲ پهپاد سعودی (۶ فروند سی اچ ۴، ۱۲ فروند اسکن ای گل، یک فروند ام کی و۹، دو فروند آر کیو ۲۰ و یک فروند کاریال) را سرنگون سازد. پدافند هوایی یمن همچنین توانست در سال گذشته، هزار و ۲۵ بار در مقابل جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی مقابله و آنها را به ترک منطقه مجبور سازد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به قدرت موشکی نیروهای مشترک این کشور تصریح کرد: یگان موشکی یمن در سال گذشته، ۴۴۰ عملیات را انجام داد که ۳۴۰ مورد آن مواضعی را داخل خاک یمن و ۱۰۰ مورد نیز مواضع و تجمعات دشمن را در خارج از خاک یمن هدف قرار داد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما