بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۹/۰۲ ۲۳:۳۲:۱۷
کرملین هرگونه توافق برای دیدار اسد و اردوغان در روسیه را تکذیب کرد
کرملین هرگونه توافق برای دیدار اسد و اردوغان در روسیه را تکذیب کرد
دمتری پسکوف سخنگوی نهاد ریاست جمهوری روسیه چهارشنبه هرگونه توافق درخصوص دیدار بشار اسد و رجیب طیب اردوغان رئیسان جمهوری سوریه و ترکیه در روسیه را تکذیب کرد.
ایرنا

سخنان پسکوف ساعاتی پس از آن بیان می شود که اردوغان شامگاه چهارشنبه از امکان دیدار خود با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه خبر داد.

وی گفت: ما در نهایت در این خصوص گام هایی اتخاذ خواهیم کرد.

اردوغان پس از پایان نشست پارلمان، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره امکان دیدار با رئیس جمهوری سوریه گفت: «ممکن است با اسد دیدار کنم، دشمنی دائمی در سیاست وجود ندارد، در نهایت گام هایی را اتخاذ خواهیم کرد».

پیش از این نیز روزنامه "حریت" ترکیه از اعلام تمایل رئیس جمهوری ترکیه برای دیدار با اسد در صورت شرکت در اجلاس سران شانگهای خبر داده بود.

خبرگزاری رویترز ۲۴ شهریور گذشته به نقل از چهار منبع که نام شان را ذکر نکرد، گزارش داد که «هاکان ویدان» رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه و «علی مملوک» رئیس اطلاعات سوریه هفته پیش از آن در دمشق دیدار کردند.

ویدان و مملوک در طی دیدارهای خود طی چند هفته گذشته چگونگی دیدار وزرای خارجه دو کشور را ارزیابی کردند.

پیش از آن نیز خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از منابعی گزارش داده بود که ترکیه برای گروه موسوم به ائتلاف معارضان سوریه ضرب الاجلی برای خروج از خاک این کشور تعیین کرده است.

منابع خبری نیز فاش کرده بودند که رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه و رئیس دفتر امنیت ملی سوریه زیر نظر روسیه در مسکو با یکدیگر دیدار کرده‌اند؛ امری که منابع ترکیه‌ای آن را طبیعی و در راستای امکان ترمیم روابط دو طرف توصیف می‌کنند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما