سیاسی
آخرین خبر
۱۴۰۰/۰۸/۰۸ ۰۸:۳۶:۱۳
ابراز ارادت «رجانیوز» به آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی پس از اتفاقات اخیر: مصداق بارز مرجعیت انقلابی و زمان‌شناس هستید
ابراز ارادت «رجانیوز» به آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی پس از اتفاقات اخیر: مصداق بارز مرجعیت انقلابی و زمان‌شناس هستید
آخرین خبر

«رجا نیوز» در یادداشتی با عنوان «سخنی با حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی (حفظه الله)» به اتفاقات اخیر واکنش نان داد و خطاب به این مرجع تقلید نوشت: با توجه به شرایط خطیر کشور و به جهت حفظ ثبات روحی و آرامش روانی افکار عمومی، فرزندان معنوی شما در این رسانه ضمن ابراز ارادت خالصانه خود به محضر شما که حقا مصداق بارز مرجعیت انقلابی و زمان‌شناس هستید، در همین سحرگاه روز شنبه نقطه پایانی بر این گفتگوها قرار داده و همه موافقان و مخالفان را به حفظ انسجام ملی برای عبور از توطئه بدخواهان توصیه می‌کنیم.

متن یادداشت رجانیوز به شرح زیر است:

سخنی با حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی (حفظه الله)
حضور محترم مرجع تقلید جهان تشیع
سلام علیکم
 
روزهای پر التهاب اخیر به گفتگوهایی گذشت که بعضا به رسم مباحثات طلبگی با فراز و فرودهایی همراه بود. ما همواره از بزرگان دین آموخته‌ایم که جز به حق سر خم نکنیم و در اصول اعتقادی جز به راه دلیل و استدلال نرویم. ما با کسانی که در تمام سال‌های پس از انقلاب هیچ نسبتی با جریان فقاهت نداشتند، روی سخن نداشته و نداریم. تلخی پرسش ما نه از روی بی‌اعتنایی به جایگاه فقه و فقاهت در نظام اسلامی، که برخاسته از دغدغه‌ای انقلابی و ناظر بر سوءاستفاده‌های بیگانگان و دشمنان دین و ملت بود.
 
طرح پرسش فرزندان معنوی شما ناظر به اصولی بود که میراث گرانبهای خمینی و گنجینه بیانات امام خامنه‌ای حفظه الله در اختیار ما قرار داده است. صحبت از این بود که مبادا ستون مستحکم استکبارستیزی ملت مقاوم ایران با هجمه حملات «جریان تحریف» متزلزل شود. خدای متعال در این میان شاهد است که چقدر بر ظرافت‌ها در نگارش و نوشتار مراقبت شد که مبادا طرح پرسشی هر چند انتقادی، خدشه‌ای به حریم حیاتی مرجعیت وارد نسازد.
 
به هر روی، «جریان تحریف» که در کمین فرصتی برای اختلال در دستگاه محاسباتی ملت ایران نشسته، از گرد و غبار برخاسته از ماجرا به طمع افتاد و رسانه‌هایی که کارنامه سیاه آنان در اهانت به مقدسات و ارزش‌های دینی و مذهبی از ذهن مردم پاک نخواهد شد، فرصت را برای ماهی‌گیری از شرایط ایجاد شده مناسب دیدند.
 
حضرت آیت‌الله! طی روز جمعه تلاش‌های فراوانی شد تا اساتید به نام حوزه علمیه و حتی برخی از مراجع عظام در این ماجرا وارد شده و خوراک چند روزه برای رسانه‌های دشمن فراهم شود. جریان بدخواه انقلاب اسلامی، حجم زیادی از پیام‌ها را برای تحریک اساتید حوزه و موضع‌گیری آنان در روز شنبه تدارک دیده است.
 
البته بیان این سخنان در محضر شما زیره به کرمان بردن است و حضرتعالی نیز که از یک سو ستاره‌ای درخشان در علم و فقاهت و از سوی دیگر جزو یاران دیرین نظام اسلامی و عهده‌دار مسئولیت‌های خطیری چون دبیری شورای نگهبان با حکم حضرت امام(ره) بوده‌اید، بهتر از ما به این جریانات واقف بوده و بصیرت خود در خنثی‌سازی این نقشه‌ها را بارها به نمایش گذاشته‌اید.
 
با توجه به شرایط خطیر کشور و به جهت حفظ ثبات روحی و آرامش روانی افکار عمومی، فرزندان معنوی شما در این رسانه ضمن ابراز ارادت خالصانه خود به محضر شما که حقا مصداق بارز مرجعیت انقلابی و زمان‌شناس هستید، در همین سحرگاه روز شنبه نقطه پایانی بر این گفتگوها قرار داده و همه موافقان و مخالفان را به حفظ انسجام ملی برای عبور از توطئه بدخواهان توصیه می‌کنیم.
 
دوام عمر با عزت حضرتعالی را از خداوند متعال خواستاریم.
 
اللَّهُمَّ إِنَّکَ تَعْلَمُ أَنَّهُ لَمْ یَکُنِ الَّذِی کَانَ مِنَّا مُنَافَسَةً فِی سُلْطَانٍ وَ لَا الْتِمَاسَ شَیْءٍ مِنْ فُضُولِ الْحُطَامِ، وَ لَکِنْ لِنَرِدَ الْمَعَالِمَ مِنْ دِینِکَ وَ نُظْهِرَ الْإِصْلَاحَ فِی بِلَادِکَ، فَیَأْمَنَ الْمَظْلُومُونَ مِنْ عِبَادِکَ وَ تُقَامَ الْمُعَطَّلَةُ مِنْ حُدُودِکَ.
خدایا تو مى‌دانى که آنچه انجام دادیم نه برای رغبت به قدرت بود و نه برای زیاده‌خواهى از مال بى‌ارزش دنیا، بلکه خواستیم نشانه‌هاى دین تو را به جای خود بازگردانیم و برنامه اصلاح را در شهرهایت آشکار کنیم، تا بندگان ستم‌کشیده‌ات ایمنى یابند و حدود معطّل شده‌ات اقامه گردد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما