ورزشی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ۱۳:۵۸:۰۳
خورشیدی: برای گرفتن سیستم رادیویی هم مشکل داریم!
خورشیدی: برای گرفتن سیستم رادیویی هم مشکل داریم!
یک داور فوتبال می‌گوید کمیته داوران تلاش می‌کند تا داورانی که قضاوت بهتری دارند، در مسابقات بیش‌تری به کار گرفته شوند.
ایسنا


اشکان خورشیدی داور فوتبال ظهر جمعه در حاشیه سمینار دانش‌افزایی داوران و کمک داوران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر سال یک کلاس دانش‌افزایی برای داوران برگزار می‌شود. در ابتدا آمادگی جسمانی داوران سنجیده می‌شود و درباره عملکرد داوران صحبت‌های مختلفی به میان می‌آید تا هماهنگی بیش‌تری میان داوران صورت بگیرد.
او درباره استفاده نکردن از داوران ایرانی به خاطر نداشتن دانش استفاده از سیستم VAR گفت: این مساله را باید کمیته داوران درباره‌اش توضیح دهد اما فیفا تمام کشورها را مجاب کرده است که داوران باید مجوزهای لازم این سیستم را دریافت کنند. در تمام مسابقات بین‌المللی، از این سیستم استفاده می‌شود و داوران باید این توانایی را داشته باشند. امیدوارم که فدراسیون فوتبال ما کمک کند تا داوران ما آموزش‌های لازم را ببینند.
خورشیدی درباره چینش داوران در مسابقات لیگ برتر گفت: کمیته داوران تلاش کرده است تا این تنظیم‌بندی تغییر کند و داورانی که آمادگی بیش‌تری دارند، بتوانند قضاوت بیش‌تری انجام دادند و روی این مساله تاکید شده است.
خورشیدی درباره سیستم رادیویی داوران نیز گفت: درباره این مساله خیلی صحبت شده است. سیستم رادیویی و VAR به کم کردن اشتباهات داوری می‌تواند کمک کند. ما از این مساله استقبال می‌کنیم اما کشور ما برای خرید سیستم رادیویی هم مشکل دارد و امیدوارم فدراسیون فوتبال بتواند این امکانات را مهیا کند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما