اقتصادی
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۱/۰۲/۱۱ ۱۲:۰۰:۲۱
مجلس از پاسخ‌های وزیر کار در مورد انتصابات این وزارتخانه قانع شد
مجلس از پاسخ‌های وزیر کار در مورد انتصابات این وزارتخانه قانع شد
آقای عبدالملکی در پاسخ به نماینده فلاورجان در مجلس، ادعای انتصابات سیاسی را در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تکذیب کرد.
باشگاه خبرنگاران جوان

مجلس با ۱۲۲ رأی موافق، ۱۰۱ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از ۲۳۵ نماینده حاضر از پاسخ‌های وزیر کار قانع شد.

نماینده فلاورجان در نشست علنی امروز گفت که وضعیت وزارت کار به گونه‌ای اورژانسی است که اگر سریعاً این روند کنونی وزیر کار در این وزاتخانه متوقف نشود، به تنهایی برای زمین زدن دولت رئیسی کفایت می‌کند.

حجت الاسلام موسوی لارگانی گفته وزارت کار از نیروهای کارآمد، باتجربه و غیرسیاسی خالی شده که در تاریخ آن بی سابقه بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در پاسخ به این نماینده گفت که از حدود ۳۰۰ نفر در انتصابات انجام شده، حدود ۲۳۷ نفر از انتصابات از افراد داخل وزارتخانه بوده‌اند.

آقای عبدالملکی اضافه کرد: عده‌ای را در دوره‌ای به علت‌های سیاسی به کار نگرفته بودند و در طول ۸ سال در مجموعه این وزارتخانه نبودند؛ مانند رئیس سازمان بهزیستی ما آن‌ها را برگرداندیم. ۳۹ نفر از جوانان انقلابی و مؤمن را به کار گرفته‌ایم؛ با توجه به تأکیدهای رهبری درباره جوانگرایی، ما از افراد باتجربه، متخصص و انقلابی استفاده کرده‌ایم.

او گفته بیش از ۸۰ درصد از افراد مجموعه وزارت کار در انتصابات قرار داشته‌اند.

وزیر کار گفت: وزارت کار در دولت دوازدهم به سیاسی و امنیتی‌ترین وزارتخانه تبدیل شده بود؛ تعداد بسیاری از اقوام، خویشاوندان و نزدیکان وزیر به کارگیری شده بودند، انتصابات سیاسی انجام شده بود که دامنه و امتداد آن‌ها تا شرکت‌ها و صندوق‌های آن هم پیش رفته بود. فعالان رسانه‌ای ستاد‌های انتخاباتی به کارگیری شده بودند و در پست‌های مدیریتی مستقر شدند، بعضی از پست‌های کلیدی در اختیار بعضاً افرادی بود که جزء تحصن کنندگان مجلس ششم بوده‌اند، برخی در میان محکومان فتنه ۸۸ بودند و بعضاً محکومیت اقتصادی داشتند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما