ورزشی
فوتبالی
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ۱۱:۱۶:۴۵
چند نکته از رویارویی ملوان و استقلال/ خاطرات بد!
چند نکته از رویارویی ملوان و استقلال/ خاطرات بد!
رویارویی استقلال و ملوان در هفته دوم، تقابل تیم‌هایی است که در هفته اول نه برنده شدند و نه گل زدند.
فوتبالی

حالا و بعد از 2422 روز، یک بار دیگر شاهد مصاف دو تیم استقلال و ملوان در لیگ برتر هستیم.

* بعد از 6 سال 

از آخرین رویارویی استقلال و ملوان، بیشتر از 6 سال می‌گذرد. دو تیم، آخرین بار در دور برگشت لیگ پانزدهم به مصاف هم رفتند که بدون برنده تمام شد. 6 سال و 7 ماه و 16 روز قبل یعنی 11 دی 1394 و در همین انزلی، دوئل استقلال و ملوان 2 بر 2 تمام شد. 

* باتلاق انزلی 

استقلال مدتهاست رنگ برد را در انزلی برابر ملوان ندیده. آنها آخرین بار با تک گل حنیف عمران‌زاده موفق به شکست دادن میزبان‌شان شدند. آن برد اما متعلق است به بازی رفت لیگ دهم. در 5 رویارویی بعدی یعنی در 5 تقابل آخر دو تیم به میزبانی ملوان، استقلال هرگز برنده نشده و 2 بار هم شکست خورده است که هر 2 با نتیجه 4 بر 2 بوده است.

* در هفته دوم 

ضعیف‌ترین عملکرد استقلال در تاریخ لیگ برتر به هفته‌های دوم مربوط است. آنها در این هفته، 5 برد دارند و 6 مساوی اما 10 شکست به نام‌شان ثبت شده است. اوضاع وقتی این هفته را به بازی‌های داخل و بیرون از خانه تقسیم کنیم، بدتر هم می‌شود. استقلال در مهمانی‌های هفته دوم تاریخ لیگ برتر تنها 2 بار برنده شده (که یکی همین فصل قبل برابر ذوب‌آهن در اصفهان رقم خورده)، 2 بار مساوی کرده و 6 شکست هم در کارنامه دارد. در 6 مهمانی آخر هفته دومی استقلال، آنها تنها یک بار رنگ برد را دیده‌اند.

* برای سومین بار 

درست مانند هفته قبل؛ این بار هم برای سومین مرتبه است که استقلال و ملوان در هفته دوم به مصاف هم می‌روند. مرتبه اول در لیگ هفتم بود که تیم ناصر حجازی در انزلی، 2 بر یک شکست خورد. مرتبه بعدی در لیگ پانزدهم بود که استقلال با هدایت پرویز مظلومی و در آزادی، 2 صفر ملوان را برد. آن روز، حسین حسینی، دروازه‌بان انزلی‌چی‌ها بود.

* سرمربی گلزن 

روی نیمکت ملوان، مازیار زارع به عنوان سرمربی نشسته است. بازیکنی با سابقه بازی در پرسپولیس که جزو چهره‌های درجه اول ملوان در تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود. او به عنوان بازیکن ملوان، سابقه زدن گل به استقلال را دارد. در شکست 3 بر 2 و خانگی ملوان برابر استقلال در بازی رفت لیگ پنجم، زارع گل اول تیمش را با یک شوت وحشتناک به تور دروازه مهدی رحمتی چسباند.

* آمار

مرور نتایج رقم خورده در رویارویی‌های لیگ برتری دو تیم، کفه ترازو را به نفع استقلال سنگین می‌کند با 13 برد. 10 دوئل بدون برنده به علاوه 5 برد برای ملوان هم در این بیلان کاری ثبت شده است. استقلال در هیچکدام از 4 رویارویی قبلی‌اش برابر ملوان، شکست نخورده است. آبی‌ها آمار خوبی هم در باز کردن دروازه ملوان دارند: تنها یک بازی بدون گل زده در 10 تقابل آخر لیگ برتری. 

* خاطرات بد 

 استقلال از مصاف با ملوان در انزلی، خاطرات تلخ زیادی دارد. مهمترین آنها، حکایت بازی پایانی اولین دوره لیگ برتر است که آبی‌ها با یک مساوی هم قهرمان می‌شدند ولی با تک گل بابک پورغلامی (بازیکنی که در تمام تاریخ لیگ برتر فقط 2 بار موفق به زدن گل شد)، شکست خوردند تا با توجه به نتیجه بازی همزمان در تهران، جام را به پرسپولیس بدهند. خاطره بد بعدی مربوط است به خطای وحشتناک روی میلاد میداودی که پایان فوتبال این ستاره را رقم زد. در آن دیدار، خداداد افشاریان داور بود و این صحنه را به جای اعلام خطا، شبیه‌سازی میداودی اعلام کرد. استقلال در انزلی، متحمل دو شکست سنگین 4 بر 2 هم شده است: یکی با هدایت مظلومی در لیگ یازدهم و دیگری با امیر قلعه‌نویی در لیگ سیزدهم. هر 2 باخت هم در 5 سفر آخر استقلال به انزلی رقم خورده که آب ی‌ها هرگز در این بازه زمانی، رنگ برد را ندیدند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما