سیاسی
تسنیم
۱۴۰۰/۰۷/۱۶ ۰۹:۴۵:۵۱
دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل حزب الله/ نصرالله: ایران ثابت کرد که متحدی صادق و دوستی وفادار است
دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل حزب الله/ نصرالله: ایران ثابت کرد که متحدی صادق و دوستی وفادار است
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که به بیروت سفر کرده است با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.
تسنیم

سید حسن نصرالله: ایران هم‌پیمان صادقی است

به گزارش شبکه خبری المیادین، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در جریان دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، از ایران به عنوان همپیمانی صادق یاد کرد و گفت: ایران ثابت کرد که متحدی صادق و دوستی وفادار است که دوستانش را خوار نمی‌کند.

به گزارش تسنیم، این سخن دبیرکل حزب الله لبنان اشاره به آمریکا و غرب دارد که در شرایط دشوار متحدین خود را به حال خود رها می‌کنند که نمونه اخیر هم تحولات افغانستان است که به طور فضاحت باری از این کشور خارج شدند. 

سید حسن نصرالله همچنین تاکید کرد که امید و آمال زیادی به خروج لبنان از این بحران با همکاری همگانی وجود دارد.

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار بر موضع اصولی ایران برای حمایت و کمک به لبنان در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد.

در این دیدار که «محمد جلال فیروزنیا» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت نیز حضور داشت،  آخرین تحولات سیاسی لبنان و منطقه مورد رایزنی قرار گرفت.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به بیروت پیش از این با مقامات بلندپایه این کشور از جمله رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس پارلمان و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود. 

وی همچنین  به منظور تسلیت به مناسبت درگذشت همسر امام موسی صدر و نیز شیخ عبدالامیر قبلان رئیس سابق مجلس اعلای شیعیان لبنان در محل این مجلس در بیروت حضور یافت و با مسئولین مجلس اعلای شیعیان لبنان و خانواده امام موسی صدر دیدار و گفتگو کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما