بین الملل
فارس
۱۴۰۰/۰۶/۱۵ ۰۹:۰۳:۲۲
ادعاي سناتور آمريکايي: طالبان جلوي خروج 6 هواپيماي آمريکايي را گرفته‌ است
ادعاي سناتور آمريکايي: طالبان جلوي خروج 6 هواپيماي آمريکايي را گرفته‌ است
يک سناتور جمهوريخواه آمريکايي مدعي است که طالبان به شش هواپيماي حامل مسافران آمريکايي و برخي شهروندان افغانستان اجازه خروج از فرودگاه مزارشريف را نمي‌دهد.
فارس

يک سناتور جمهوريخواه آمريکايي در مصاحبه با شبکه فاکس نيوز مدعي شد که 6 هواپيماي آمريکايي با مسافرانش در فرودگاه مزار شريف در شمال افغانستان متوقف شده و طالبان به آنها اجازه خروج از اين کشور را تا کنون نداده‌ است.

براساس اين گزارش، سناتور «مايکل مک کول» گفته، شماري از شهروندان افغانستاني از جمله مترجمان نيز در کنار اتباع آمريکايي از مسافران اين هواپيماها هستند. 

اين سناتور آمريکايي مدعي شد: «در واقع ما شش هواپيما در فرودگاه مزارشريف داريم با اتباع آمريکايي به همراه مترجمان افغانستاني و طالبان آنها را گروگان گرفته‌اند و مثل اينکه درخواستهايي دارند و اين نگراني وجود دارد که درخواستهاي آنها روز به روز بيشتر شود.»

با اين حال مک کول جزئيات بيشتري درباره اين ادعاهاي خود ارائه نکرده است. 

برخي منابع ديگر اما مي‌گويند که بسياري از اتباع افغانستاني که مسافر اين هواپيماها هستند نه گذرنامه دارند و نه مجوز خروج و به همين دليل جلوي خروج آنها از سوي طالبان گرفته شده است.  

مک کول مي‌گويد که نمايندگان دولت و کاخ سفيد نيز به درخواستهاي وي براي توضيح در اين زمينه پاسخ نداده‌اند. 

پايگاه خبري ياهو نيوز در اين زمينه به نقل از يک مقام افغانستان در فرودگاه مزارشريف گزارش داده است، شهرونداني که کذرنامه و ويزا نداشتند فرودگاه مزارشريف را ترک کرده و اوضاع مرتب شده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما