بین الملل
فارس
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۱:۰۲:۲۱
انتشار مشکوک ویدئوهای جدید داعشی در آستانه خروج آمریکا از عراق
انتشار مشکوک ویدئوهای جدید داعشی در آستانه خروج آمریکا از عراق
بقایای گروه تروریستی داعش همزمان با با فرارسیدن موعد خروج آمریکا از عراق، اقدام به انتشار ویدئوهایی از اعدام‌های وحشیانه خود می‌کنند.
فارس

همزمان با فرا رسیدن موعد نهایی خروج نظامیان آمریکایی از عراق، بقایای تروریست‌های داعش در اقدامی برای نشان دادن تهدید فزاینده خود و ایجاد رعب و وحشت مجدد در عراق، ویدئویی از اعدام یک افسر عراقی که چند روز پیش او را ربوده بودند، منتشر کردند.

با تسلط داعش بر مناطق وسیعی در سوریه و عراق در سال ۲۰۱۴، این  گروه تروریستی با انتشار ویدئوهایی از اعدام های وحشیانه خود، جهان را به وحشت انداخت.

حال، وبگاه‌های نزدیک به داعش، روز گذشته اقدام به انتشار ویدئویی از اعدام یک افسر عراقی که به همراه سه تن دیگر از دوستانش که در ۱۳ دسامبر جاری ربوده شده بودند، کردند.

این ویدئو، یک تروریست مسلح داعشی را نشان می‌دهد که پشت سر این افسر عراقی ایستاده است. افسر مذکور با لباس نارنجی بر روی زمین زانو زده است و پرچم داعش در کنار آن‌ها قرار دارد مانند تصاویری که پیشتر در ویدئوهای اعدام‌های وحشیانه داعش دیده شده بود.

سرهنگ «یاسر علی الجورانی» که مسئولیت مدیریت اداره گذرنامه الاعظمیه در پایتخت بغداد را بر عهده داشت، در سیزدهم ماه جاری به همراه دوستانش که برای ماهیگیری در نزدیکی دریاچه حمرین در شمال شرقی بعقوبه از منزل خارج شده بود، توسط تروریست‌های داعش ربوده شد.

پس از انتشار کلیپی از اعدام وی، وزارت دفاع عراق شهادت سرهنگ یاسر الجورانی را تسلیت گفت و به گروه‌های داعش وعده داد که انتقام خون او و سایر شهدای عراق را بگیرد.

پیش از این، نیروهای امنیتی عراق عملیاتی نظامی برای تعقیب این عناصر داعش آغاز کرده بودند تا این‌که دوشنبه پیش موفق شدند دو تن از افراد ربوده شده تا در یکی از لانه‌های تروریست‌های داعش در کوه‌های حمرین بیابند. یکی از آن‌ها کشته شده بود و دیگری مجروح بود که برای درمان به صورت هوایی به بیمارستان انتقال یافت اما به دلیل شدت جراحات، جانش را از دست داد.

اخیرا با اعلام فرا رسیدن موعد خروج نهایی نیروهای رزمی آمریکایی از عراق، فعالیت‌های بقایای داعش به صورت سازمان‌دهی شده‌ای افزایش یافته است. 

چندی پیش در راستای سیاست آمریکا برای برای بزرگنمایی توانایی‌های بقایای تروریست‌های داعش، این گروه تروریستی اقدام به حمله به یک روستای مرزی عراق کرد و برای چند ساعت آن را تحت اشغال گرفت که طی یک عملیات بی‌سابقه و ضربتی نیروهای عراقی از سال ۲۰۱۷ تا آن زمان، این روستا آزاد شد. با این وجود بر شدت حملات پراکنده این تروریست‌ها همزمان با اعلام پایان ماموریت نظامی نیروهای آمریکایی و خروج آن‌ها از عراق، در مناطق مرزی میان استان‌های مختلف عراقی افزوده شده است.

حملات جسته و گریخته داعش در مناطق مختلف عراق در حالی افزایش یافته است که بسیاری از کارشناسان، نظامیان تروریست آمریکایی را عامل این مسئله می‌دانند.

«بشیر العتبکی» فرمانده تیپ ۲۳ سازمان الحشد الشعبی گفت که تروریست‌ها داعش روابط تنگاتنگی با آمریکایی‌ها دارند و با هدف ادامه حضور نیروهای رزمی آمریکا،  به حملات خود افزوده‌اند.

در تأیید این سخنان «حمید الهایس» رئیس شورای نجات استان الانبار عراق، نیز امروز با تایید فعال شدن عملیات تروریستی عناصر سازمان جنایتکار داعش در دوره کنونی در چهار استان، گفت که این عملیات‌ها همزمان با عقب نشینی قریب الوقوع نیروهای رزمی آمریکا از عراق صورت می‌گیرد.

او افزود: «همه استان‌هایی که شاهد عملیات تروریستی هستند، امن و باثبات بودند، اما سرعت این عملیات‌ها با نزدیک شدن به عقب‌نشینی نیروهای رزمی آمریکا در طرحی که برای همگان روشن شد، افزایش یافت . فعال کردن این گروه‌های تروریستی با برنامه‌های خارجی که به دنبال سوء‌استفاده از وضعیت امنیتی ناپایدار است، مرتبط است».

این اولین بار نیست که شخصیت‌های عراقی به رابطه میان تروریست‌های داعش با آمریکا اشاره می‌کنند و پیش از این بارها گروههای عراقی از وجود اسنادی از انتقال تروریست‌ها توسط بالگردهای نظامی ارتش آمریکا سخن گفته‌اند. به گفته عراقی‌ها تروریست‌های داعش بهترین بهانه را برای ادامه حضور اشغالگرانه آمریکا در اختیار این کشور قرار می‌دهند و اکنون که با فشار چندین ساله پارلمان و گروههای مقاومت، آمریکایی‌ها در ظاهر به عملیات رزمی خود پایان می‌دهند، تروریست‌ها نیز به حملات خود افزوده‌اند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما