سیاسی
میزان
۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۱۲:۴۰:۳۶
واکنش معاون اول قوه قضائیه به اخبار حقوق ۱۸۴ میلیون تومانی یکی از کارکنان دستگاه قضا
واکنش معاون اول قوه قضائیه به اخبار حقوق ۱۸۴ میلیون تومانی یکی از کارکنان دستگاه قضا
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه میانگین حقوق کارکنان قوه قضاییه از ۴۰ دستگاه حاکمیتی کمتر است، گفت: شرمنده همکاران اداری و قضایی خود هستیم که با حقوق ۲ میلیون و ۳ میلیون تومانی زندگی می‌کنند.
میزان

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق، معاون اول قوه قضاییه صبح امروز (۲۴ آذر) از مجتمع قضایی «مفتح» بازدید کرد و وضعیت موجود را مورد ارزیابی قرار داد. وی ضمن حضور در بخش‌های مختلف این مجتمع قضایی، دستوراتی در جهت رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌ها صادر کرد.

معاون اول قوه قضاییه همچنین ضمن استماع مشکلات حقوقی و قضایی مراجعه کنندگان، دستورات لازم را برای رسیدگی به درخواست‌های آنان صادر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق طی سخنانی خطاب به کارکنان این مجتمع تاکید کرد تمام تلاش‌ها باید معطوف به رسیدگی به پرونده‌های مردم به‌طور دقیق و سریع باشد.

معاون اول قوه قضاییه در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: دشمن به واسطه شایعه‌پراکنی، برای القاء ناامیدی به مردم تلاش می‌کند و تمام همت خود را بر این نهاده که امیدی را که در دل مردم ایجاد شده‌است، نابود کند.

وی با بیان اینکه در دوره تحول و تعالی خدمات بی‌نظیری به مردم ارائه شده است، گفت: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته سطح رضایت مردم از قوه قضاییه و کارکنان بالا است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق با انتقاد از انتشار برخی اخبار در ماجرای دروغین حقوق ۱۸۴ میلیون تومانی یکی از کارکنان قوه قضاییه اظهار کرد: شرمنده همکاران اداری و قضایی خود هستیم که با حقوق ۲ میلیون و ۳ میلیون تومانی زندگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق در ادامه با بیان اینکه بررسی میانگین حقوق ۴۰ نهاد حاکمیتی حکایت از این دارد که میانگین دریافتی همکاران قوه قضاییه از این ۴۰ نهاد حاکمیتی کمتر است، تأکید کرد: دریافتی همکاران ما بسیار پایین است و خواسته ما این است که حقوق آنان مانند دیگر نهاد‌ها یا مقداری کمتر از آن‌ها باشد.

بنابر این گزارش؛ روز گذشته نیز محسن برزویی، مدیرکل امور اداری کارگزینی قوه قضاییه با حضور در برنامه «صبح بخیر ایران» در خصوص ادعای مطرح شده پیرامون دریافتی کارکنان قوه قضاییه از سوی سازمان اداری و استخدامی گفته بود که ادعای دریافت حقوق ۱۸۴ میلیون تومانی در قوه قضاییه در حالی از سوی سازمان اداری استخدامی مطرح می‌شود که آمار ارائه شده ایراد شکلی و ماهوی دارد.

وی همچنین عنوان داشت: پرداختی ۱۳ ماه یک پرسنل که به‌لحاظ مشکلات گوناگون به‌صورت یک‌جا پرداخت شده، اما سازمان اداری و استخدامی آن را به‌عنوان میانگین پرداختی عنوان کرده‌است.

مدیرکل امور اداری کارگزینی قوه قضاییه در بخش دیگری با بیان اینکه حقوق ۵۰ درصد از پرسنل و شاغلین کمتر از ۷ میلیون تومان است، گفت: ۳۶ درصد از همکاران بین ۷ تا ۹ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

علی القاصی مهر، رئیس دادگستری استان تهران نیز در جریان این بازدید با بیان این که دادگستری تهران از کمبود نیروی انسانی رنج می‌برد، گفت: این کمبود نیرو باعث مشکلاتی در روند رسیدگی به پرونده‌های مردم شده‌است.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل تشکیلات قضایی استان تهران بر اساس آمار اطاله دادرسی، انباشت پرونده‌ها از گذشته و طولانی شدن فرایند رسیدگی است.

وی افزود: این مشکلات تنها به مجتمع قضایی مفتح برنمی‌گردد؛ بلکه موضوع کمبود قاضی یک نیاز اساسی در دادگستری تهران است که با ۵ و یا ۱۰ قاضی رفع نمی‌شود.

القاصی مهر با تاکید بر ضرورت انجام یک اقدام فوری برای حل مشکل کمبود قاضی و نیرو در دادگستری استان تهران اظهار کرد: برای تسریع در پرونده‌ها و جلوگیری از اطاله دادرسی باید یک اقدام اساسی در جهت رفع کمبود قاضی در دادگستری تهران صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به سئوالی مبنی بر وضعیت قاضی مسعودی مقام گفت: صرفا یک جا به جایی صورت گرفته‌است و وی همچنان در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی مشغول به خدمت است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما