سیاسی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۱۰:۰۰:۰۴
سه دلیل بایدن برای بازگشت به برجام از دید رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس
سه دلیل بایدن برای بازگشت به برجام از دید رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با اسپوتنیک سه دلیل تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای را برشمرد.
ایسنا

به گزارش پایگاه خبری اردو پوینت، وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: قرارداد ۲۵ ساله همکاری میان تهران و پکن روی تصمیم جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای تاثیر داشته است. 
چین و ایران ۲۷ مارس سال جاری یک سند همکاری ۲۵ ساله را به امضا رساندند که در برگیرنده روابط اقتصادی، سیاسی و امنیتی دو کشور می شود. 
جلال زاده در این باره گفت: ببینید، ما مطمئن هستیم بایدن به سه دلیل تصمیم گرفت به مذاکرات برجامی بازگردد. اولی به نتیجه رسیدن توافقی استراتژیک میان ایران و چین به مدت ۲۵ سال، دومی شکست تحریم های آمریکا علیه ایران و سومی مصوبه مجلس درباره لغو تحریم هاست.
مجلس شورای اسلامی در پی خلف وعده های مکرر طرف های اروپایی برجام، قانونی را تصویب کرد که در راستای خنثی سازی تحریم های آمریکا، دولت را ملزم به محدود کردن دسترسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تاسیسات اتمی ایران و افزایش سطح غنی سازی اورانیوم می کند. 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما