فرهنگی
خراسان
۱۴۰۰/۰۷/۲۶ ۱۰:۱۵:۳۰
ترافیک در سازمان اوج؛ از ساخت فیلم «خدیجه (س)» تا سریال «باستی هیلز»
ترافیک در سازمان اوج؛ از ساخت فیلم «خدیجه (س)» تا سریال «باستی هیلز»
ناگفته های رئیس سازمان اوج از متن و حاشیه سریال‌های «پایتخت» و «آقازاده» و تولیدات جدید این سازمان را در این مطلب بخوانید.
خراسان

احسان محمد حسنی رئیس سازمان رسانه‌ای «اوج» در یک نشست خبری همزمان با دهمین سالگرد آغاز به کار این مجموعه، به سوالات رسانه‌ها پاسخ گفت.
به گزارش مهر، محمد حسنی درباره شروع‌ به ‌کار سازمان اوج گفت: «این سازمان در سال 90 با ۵۰۰ میلیون تومان بودجه راه‌اندازی شد. با اولین کمک که با افتخار از سپاه گرفتیم، کار را شروع کردیم ،سال گذشته حدود ۱۸ میلیارد تومان کمک دریافت کردیم و بیش از 90 میلیارد تومان درآمد داشتیم که بخشی از این درآمد در خارج از کشور است. سال گذشته سریال «آقازاده» را به یک پلتفرم فروختیم، «به وقت شام» را  در کره ۱۰۰ هزار دلار و در تایوان 70 هزار دلار فروختیم که تنفسی برای ما ایجاد کرد. من شفاف اعداد و ارقام را می‌گویم. در  ستاد کم‌ عده و چابک، همه پول صرف تولید می‌شود.»
خاطره دیدار با حاج‌ قاسم
رئیس سازمان «اوج» در ادامه گفت: «یادم می‌آید که جلسه‌ای در جایی بود که خیلی از مسئولان عالی بودند. عزیز عالی‌رتبه‌ای که همه می‌شناسید در آن زمان که قسمت بالون ‌سواری «پایتخت 5» پخش شده بود، به سریال حمله کرد و گفت فساد را در این سریال ترویج کردید. اگر یک روز به فعالیتم مانده باشد، بچه‌های اوج را پایین می‌کشم. گفتم مصداق‌تان چیست؟ گفت مشروب‌ خواری را در بالون مطرح کردید، گفتم در بالون تعارف می‌کنند، اما اولین بار است که در رسانه ملی می‌شنویم که خانواده معمولی می‌گویند این نجسی است. همان که تعارف می‌کند، خودش می‌میرد. این تبلیغ مشروب‌ خواری است؟ به ما می‌گفتند تبلیغ گردشگری ترکیه را می‌کنید، اما ما نشان دادیم که فرودگاه و کوچه‌های کثیف آن جا ناامن است، یعنی پشت ظاهر بزک ‌کرده آن جا خطراتی وجود دارد.»
وی ادامه داد: «گفتیم چرا یک اثری را که برایش زحمت کشیده شده این چنین می‌زنید؟ یادم نمی‌رود که سازندگان سریال به دیدار حاج ‌قاسم رفتند. در نظر داشتیم بابا پنجعلی شهید شود، اما توصیه حاج‌ قاسم این بود که هیچ کدام از اعضای این خانواده نباید شهید شوند. مگر ما مردیم؟ آن‌ها باید سالم به ایران برسند.»
از فیلم خدیجه (س) تا سریال باستی‌هیلز
محمد حسنی درباره دیگر تولیدات سازمان «اوج» هم توضیح داد: «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» به صورت سریالی در حال تولید است. اوج تا امروز حدود ۱۹ فیلم سینمایی و پویانمایی تولید کرده است. در کنار استفاده از بچه‌های نامی تلاش داشته با بچه‌های تازه کار، کار کند که 10 اثر را آن‌ها تولید کرده‌اند که بخشی امسال به نمایش درمی‌آید. هفت اثر هنوز پخش نشده داریم، سه اثر از تاریخ انقلاب، یک اثر در حوزه مرگ آگاهی، دو فیلم پویانمایی داریم، فیلم سینمایی حضرت خدیجه(س) به نویسندگی داوود میرباقری را امسال می‌خواهیم به تولید برسانیم که کار بزرگی است و ممکن است به جشنواره فجر نرسد، اما روند را متوقف نمی‌کنیم. مذاکرات اولیه برای کارگردان هم انجام شده است.»
وی افزود: «کلاً ۲۵ سریال را در دستور ساخت داریم. سریال «نجیب زادگان» را می‌خواهیم شروع کنیم که مربوط به دوره صفوی است و نزدیک به ۶۰ قسمت است. در تاریخ اسلام سریال «نائله» را داریم که مربوط به وقایع بعد از عاشوراست. سریال «عمار» را داریم که متن آن در حال نگارش است، در حوزه پهلوانان و عیاری ریل جدیدی را داریم، سریال‌های سیاسی را هم داریم که یکی از آن‌ها آثار «باستی‌هیلز» است. در حوزه تاریخ انقلاب سریال «نغمه» را داریم. در حوزه دفاع مقدس تلاش می‌کنیم هر سال یکی از شهدا را کار کنیم و امسال شهید بروجردی را داریم که تا زمستان آماده است. سریال «گلستان یازدهم» را هم داریم.»
سود ۸ میلیاردی از سریال «آقازاده»
رئیس سازمان اوج بیان کرد: «سود خوبی روی «آقازاده» داشتیم. عددی که گذاشتیم و برداشتیم نفس خوبی به ما داد. سود ما از آقازاده خالص هشت میلیارد تومان بود. یکی از سریال‌هایی که در یک پلتفرم نمایش داده می‌شود حدود 100 میلیارد تومان هزینه ساختش بوده در حالی که کل تولیدات اوج این مقدار هزینه را داشته است.»
وی درباره همکاری نکردن در تولید «پایتخت ۶» گفت: «بخشی از این حرف‌ها حواشی و نادرست است. قرارداد ما در «پایتخت 5» ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود. درآمد این سریال به گفته مدیران تلویزیون از آگهی‌ها ۱۸۳ میلیارد تومان  بوده است. ما پول خودمان را بعد از دو سال گرفتیم. بعد از «پایتخت 5» بلافاصله با بچه‌های پایتخت وارد گفت وگو شدیم، قصه هم داشتیم. عدد ما هم 20 درصد بیشتر از پایتخت 5 بود. در همین هنگام متوجه شدیم مدیران صدا و سیما گفته‌اند خودمان می‌توانیم این کار را بکنیم. بعید می‌دانم برای فصل هفت این سریال هم در خدمت دوستان باشیم، اما با سیروس مقدم آثار دیگر می‌سازیم، عددی که صداوسیما با پایتختی‌ها به نتیجه رسیدند، دو برابر هزینه پایتخت 5بود. این در حالی بود که بچه‌های پایتخت با ما خیلی همراه بودند. آقای مقدم با ما خیلی همکاری کردند. به هر حال وقتی چند مشتری پیدا می‌شود قیمت بالا می‌رود.»

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما