سیاسی
فارس
۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ۱۰:۴۳:۵۷
مطالبه محاکمه مسئولان سابق؛ اين‌بار گره‌زنندگان واردات واکسن به FATF
مطالبه محاکمه مسئولان سابق؛ اين‌بار گره‌زنندگان واردات واکسن به FATF
نماينده همدان در مجلس با تقدير از اقدامات دولت آيت الله رئيسي در واردات انبوه واکسن کرونا، خواستار محاکمه مسئولين سابق به دليل گره زدن واردات واکسن به عدم تصويب FATF شد.
فارس

حجت‌الاسلام احمدحسين فلاحي عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس،  با اشاره به واردات حجم انبوهي از واکسن کرونا اظهار داشت: متأسفانه برخي از مديران دولت سابق واردات واکسن را به FATF و مبادلات بانکي گره مي‌زدند که با واردات حجم زيادي واکسن در دولت آيت‌الله رئيسي اين خلاف‌گويي آنان کاملاً روشن شد و واکسنيه کردن مردم سرعت بالايي به خود گرفته است و روسياهي براي غربگراها مانده ضمن اينکه محدوديت‌هاي سني تزريق واکسن هم در اکثر استان‌ها برداشته شده است.

وي افزود: هم‌اکنون در اکثر استان‌ها محدوديت‌هاي سني تزريق واکسيناسيون برداشته شده است و افراد بالاي 18 سال مي‌توانند واکسن کرونا بزنند؛ متأسفانه در دولت سابق سرنوشت کشور را به مذاکرات با اروپا و آمريکا گره مي‌زدند در حاليکه اکنون مشخص شده بدون آنها هم مي‌توانيم مسير کشور را پيش ببريم و نيازهاي‌مان را تأمين کنيم. 

نماينده مردم همدان در مجلس اظهار داشت: عضو ايران در سازمان شانگهاي نشان دهنده مديريت ويژه در دولت آيت‌الله رئيسي است که بسياري از گشايش‌هاي منطقه‌اي به لحاظ اقتصادي و سياسي را ايجاد خواهد کرد. اين در حالي است در دولت سابق به هيچ وجه به اين موضوع توجهي نداشتند که نمونه آن بازي سياسي با جان و سلامت مردم و مشروط کردن واردات واکسن به امضاي FATF بود. 

فلاحي گفت: تاکنون بيش از 90 هزار ايراني جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند در حاليکه مقصرين اصلي و القاکنندگان اين موضوع که  بايد واکسن را از طريق پيوستن ايران به FATF و با همراهي کشورهاي غربي وارد شود توسط دستگاه قضا محاکمه شوند. 

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس خاطرنشان کرد: ما در دولت سابق امکان واکسيناسيون عمومي را داشتيم اما متأسفانه مديران غربگرا با گروگان گرفتن سلامت شهروندان ايراني موضوعات سياسي مانند FATF را پيگيري مي‌کردند و اگر افراد نفوذي بين مديران کشور وجود داشته است بايستي خيلي سريع دستگاه‌هاي مختلف امنيتي و نظارتي به اين موضوع ورود کرده و متخلفين را دادگاهي کنند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما