سیاسی
فارس
۱۴۰۰/۰۷/۰۴ ۱۱:۱۱:۲۰
سرلشکر باقری: آثار شگفت‌انگیز علامه حسن‌زاده آملی راهگشای سالکان الی‌الله خواهد بود
سرلشکر باقری: آثار شگفت‌انگیز علامه حسن‌زاده آملی راهگشای سالکان الی‌الله خواهد بود
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی با تسلیت ارتحال علامه حسن‌زاده آملی تأکید کرد: تألیفات شگفت‌انگیز و ممتاز فلسفی، فقهی، روایی، عرفانی، ریاضی، تفسیری، ادبی و... او پرچم برافراشته‌ای است که برای همیشه راهگشای حوزه‌های علمیه و سالکان الی‌الله خواهد بود.
فارس

سرلشکر محمد باقری در پیامی با تسلیت ارتحال علامه حسن‌زاده آملی تأکید کرد: تألیفات شگفت‌انگیز و ممتاز فلسفی، فقهی، روایی، عرفانی، ریاضی، تفسیری، ادبی و... او پرچم برافراشته‌ای است که برای همیشه راهگشای حوزه‌های علمیه و سالکان الی‌الله خواهد بود.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون
«إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ»

ارتحال جانسوز علامه عالی‌قدر، عارف روشن ضمیر آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی همزمان با موسم اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اصحاب عاشورا، موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

شهره و آوازه آن استاد برجسته اخلاق و پارسای پرهیزگار و صیقل یافته در الهام الهی که آثار و تألیفات شگفت‌انگیز و ممتاز فلسفی، فقهی، روایی، عرفانی، ریاضی، تفسیری، ادبی و... او تجلی‌گاه جامعیت علمی و معنوی ایشان و به تصدیق عالمان برجسته آیینه‌ی مهارت، تتبع و تبحر او در علم و بردباری و تحمل در عمل است، پرچم برافراشته‌ای است که برای همیشه راهگشای حوزه‌های علمیه و طالبان علم و دانش و سالکان الی الله خواهد بود.

این ضایعه بزرگ و اندوه بی پایان را به پیشگاه حضرت بقیةالله الاعظم (ارواحنا فداه) و نایب بر حقش مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، مراجع عظام، علمای اعلام، شاگردان و ارادتمندان ایشان به‌ویژه خاندان مکرم و بازماندگان ارجمند آن فقیه فقید تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند کریم و نعیم برای روح مطهر و متعالی آن عارف مخلص، رحمت و مغفرت و برای آحاد داغ‌دیدگان مکرم صبر و شکیبایی و تسلی مسألت می‌جویم.

سرلشکر پاسدار محمد باقری
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما