بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۴/۱۷ ۱۶:۲۹:۵۲
عراق درصدد تصویب قانون ممنوعیت همجنس‌گرایی
عراق درصدد تصویب قانون ممنوعیت همجنس‌گرایی
کمیسیون حقوق پارلمان عراق،‌ امروز (جمعه)، خبر داد که تحرکاتی در پارلمان برای تصویب قانون ممنوعیت همجنس‌گرایی در این کشور آغاز شده است.
فارس

خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از «عارف الحمامی» عضو کمیته حقوق خبر داد: «در داخل پارلمان توافق شده است که پس از بازگشت کار پارلمان به حالت عادی، امضا برای تصویب قانون ممنوعیت همجسنگرایی در کشور جمع آوری شود.»

الحمامی در این باره گفت: «تصویب چنین قانونی، بندهای قانونی را که همجنس‌گرایی و انحرافات مرتبط با آن را ممنوع می‌داند، تقویت می‌کند.»

«علی التمیمی» از کارشناسان حقوقی عراق نیز به این خبرگزاری گفت: «در قانون مجازات عراق در ماده ۳۹۳ انحراف یا لواط حکم اعدام دارد.»

وی در ادامه اضافه کرد: «در قانون ۲۳۴ سال ۲۰۰۱ برای زنا، لواط و دلالی [در این امور] همچنین حکم اعدام در نظر گرفته شده است. از طرفی، بر اساس مواد ۲۱۵ و ۲۲۰، اهانت به کشور با چنین جرایمی حبس و جریمه دارد.»

این گزارش در حالی منتشر شده است که «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر، پیشتر، در پیشنهادی مطرح کرده بود که روزی ویژه برای مخالفت با همجنس‌گرایی در این کشور مشخص شود.

رهبر جریان صدر در پیامی که آن را در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر منتشر کرده بود، عنوان کرد: ‌«سخن حق درباره همجنس‌گرایان این است که خداوند متعال مهلت می‌دهد، اما نادیده نمی‌گیرد. پس من ابتدا آن‌ها را به توبه فرا می‌خوانم.»

مقتدی الصدر در ادامه پیام خود از تمام کشورهایی که قانون همجنس‌گرایی را تصویب کرده بودند، خواسته بود فورا این قانون را لغو کنند تا «از بلا و همه‌گیری آبله میمون یا آنچه ما «آبله همجنس‌بازی» ‌می‌نامیم، جلوگیری کنند.»

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما