سیاسی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۸/۱۲ ۰۰:۰۵:۰۴
امیرعبداللهیان: نظرات‌مان را با رویکردی سازنده و رو به جلو به طرف آمریکایی ارائه کردیم
امیرعبداللهیان: نظرات‌مان را با رویکردی سازنده و رو به جلو به طرف آمریکایی ارائه کردیم
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و جوزف بورل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت تلفنی گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.
ایسنا

در این گفت‌وگو در مورد آخرین تحولات مربوط به مذاکرات لغو تحریم‌ها و مناسبات اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران و جنگ اوکراین تبادل نظر به عمل آمد.

امیرعبداللهیان با اشاره به ارسال پیام ایران به آمریکا از مسیر اتحادیه اروپا گفت: جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار آمادگی دارد. ما نظرات خودمان را با رویکردی سازنده و رو به جلو به طرف آمریکایی ارائه کردیم.

وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار کرد: توافق بر سر همکاری‌های خوب و نیرومند میان آژانس و ایران در حال انجام است.

امیرعبداللهیان درخصوص تحولات جاری کشور گفت: مواضع تند برخی مقامات اروپا، مروج خشونت و ترور در داخل اروپا هم شد و این یعنی به نام حقوق بشر، تهدید امنیت اروپا بدست برخی رهبران تندروی اروپا رقم خورد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با اشاره به مکالمه تلفنی اخیر خود با همتای اوکراینی، بار دیگر مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص جنگ اوکراین و لزوم پایان جنگ و آتش بس تکرار نمود.  

جوزف بورل نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به بیانیه سخنگوی خود، بار دیگر حملات تروریستی داعش در شهر شیراز را محکوم کرد و به خانواده قربانیان این حمله تروریستی تسلیت گفت.

وی با اشاره به برخی مواضع مقامات اروپایی، آن را بازتاب افکار عمومی جوامع اروپایی که ناشی از گزارشات رسانه‌ای هستند، عنوان کرد.

بورل در خصوص مذاکرات هسته ای، با اشاره به انتقال پیام ایران به طرف آمریکایی گفت: ما به تلاش سازنده خود تا رسیدن به نقطه توافق نهایی ادامه می دهیم و نسبت به نتیجه کار خوشبین هستیم.

نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا توافق ایران و آژانس در مسیر همکاری و پاسخگویی به سوالات آژانس را گامی رو به جلو خواند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما