اجتماعی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۴/۱۵ ۱۳:۱۰:۰۷
دستگیری بیش از ۱۳۰۰ خلافکار در پایتخت
دستگیری بیش از ۱۳۰۰ خلافکار در پایتخت
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری بیش از ۱۳۰۰ تن در اجرای مرحله جدید طرح رعد خبر داد.
ایسنا

سردار حسین رحیمی در اجرای پنجاه‌ و هفتمین مرحله از طرح رعد گفت:‌ پنجاه‌ و هفتمین مرحله از طرح رعد در روزهای اخیر در مجموعه پلیس پیشگیری تهران بزرگ و شهرستان ری به اجرا درآمد که در جریان ۱۳۲۰ تن دستگیر شدند که از این تعداد ۱۰۷۸ نفر در تهران و ۲۴۲ نفر نیز در شهرستان ری بودند. امروز برخی از نتایج این طرح به اجرا درآمده و نشان‌دهنده روزها کار اطلاعاتی و عملیاتی همکاران من در پلیس پیشگیری است.

وی درباره جرائم مرتکب شده از سوی متهمان نیز گفت:‌ این افراد مرتکب جرائم مختلفی از جمله سرقت، ایجاد مزاحمت، مالخری، درگیری، خرید و فروش مواد مخدر و ... شده بودند که دستگیری آنان با مجوز مقام قضایی اجرا شد. همچنین درمیان متهمان دستگیر شده مجرمان فراری و دارای حکم جلب نیز قرار دارند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در این طرح ۲۲ باند منهدم شد، اظهارکرد:‌ همچنین از زمان دستگیری متهمان تا کنون ۱۹۸۹ مورد از اموال مسروقه مردم که ۲۰۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه نیز در میان آن قرار دارد، کشف و ضبط شده است.  

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به آمار کشفیات سلاح نیز تصریح کرد: در شهرستان ری پنج قبضه سلاح گرم و در تهران شش قبضه سلاح گرم از متهمان دستگیر شده کشف و ضبط شد. همچنین در تهران ۱۰۱ قبضه سلاح سرد و در شهرستان ری نیز ۱۱۶ قبضه سلاح سرد از سوی ماموران کشف و ضبط شد که مجرمان دستگیر شده از آن برای اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کردند.

رحیمی با بیان اینکه در اجرای این طرح ۸۰ محل و پاتوق سارقان، مالخران و اراذل و اوباش و سوداگران مرگ مورد پاکسازی قرار گرفت، گفت: ۳۴ نفر از اراذل و اوباش و مجرمان سابقه‌دار نیز از این پاتوق‌ها دستگیر شدند.  

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ برای متهمان دستگیرشده پرونده‌های جداگانه‌ای تشکیل شده و این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا خواهند شد. همچنین تحقیقات پلیس برای کشف دیگر جرائم ارتکابی ازسوی این افراد نیز ادامه دارد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما