ورزشی
همشهری
۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ۱۱:۲۵:۰۳
مهدی طارمی بعد از صلح با اسکوچیچ، متحول شد
مهدی طارمی بعد از صلح با اسکوچیچ، متحول شد
بدترین اتفاقی که ممکن است برای یک فوتبالیست رخ بدهد، این است که کیفیت و توانایی فنی او پا سوز حاشیه‌هایش شود. آنقدر مثال از این دست در فوتبال ایران داریم که می‌شود یک لیست بلند بالا تنظیم کرد.
همشهری

چه ستاره‌هایی که نتوانستند خودشان را روی ریل نگه‌دارند و خیلی زود خاموش شدند. همین است که وقتی یک استعداد خالص مثل مهدی طارمی با بی‌احتیاطی خودش را به خطر می‌اندازد، همه نگرانش می‌شوند. دل آدم می‌سوزد اگر این بازیکن به‌خاطر حواشی کاذب و غیرمعقول نتواند از تمام ظرفیتش استفاده کند. این اتفاق به‌تازگی برای طارمی رخ داد و او وارد داستان نالازمی شد که کم هم برایش ضرر نداشت، حالا اما همه‌‌چیز به خیر گذشته است.
قهر ملی، افول باشگاهی
ماجرای غیبت طارمی در اردوی قبلی تیم ملی برای بازی با لبنان و سوریه آنقدر مشهور است که نیازی به بازگویی ندارد. توییت نالازم و طعنه‌آمیز او علیه کادرفنی تیم ملی کار را به جایی رساند که چاره‌ای جز حذف این بازیکن باقی نماند. از این طرف تیم ملی بدون طارمی بارش را به مقصد رساند و توانست با شکست لبنان و سوریه عملا حضورش در جام‌جهانی 2022را قطعی کند، از آن طرف اما اتفاق رخ داده برای طارمی در تیم ملی روی بازدهی او در پورتو تأثیر منفی عجیبی گذاشت. در آن دوران ستاره بوشهری تیم ملی 11بازی پیاپی گل نزد که این بدترین آمار او از زمان معرفی‌اش به سطح اول فوتبال ایران بود.
کاملا روشن بود که اتفاقات رخ‌داده برای این بازیکن، تمرکز او را از بین برده و باعث شده مهدی در سطحی پایین‌تر ظاهر شود. درحالی‌که از اعتمادبه‌نفس طارمی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های او یاد می‌شود، مهدی در آن مدت به وضوح دچار استرس و فشار روانی شده بود.
با این حال بعد از ارتباطاتی که برقرار شد و طارمی با کادر فنی تیم ملی صلح کرد، شرایط او در پورتو هم تغییر اساسی پیدا کرد. به این ترتیب طارمی در 5بازی گذشته موفق شده 4گل برای تیمش بزند و به رده سوم جدول برترین گلزنان لیگ پرتغال صعود کند. بعد از حل اختلافات، حالا مهاجم بوشهری برای بازی با عراق و امارات به فهرست تیم ملی بازگشته است و امیدواریم او همین درخشش را در پیراهن تیم اول ایران تکرار کند.
درخشش بدون زوج اصلی
بازگشت مهدی طارمی به تیم ملی اما با غیبت سردار آزمون همزمان شده است. سردار که درگیر ویروس کرونا شده، 2تست پیاپی داده که هر دوی آنها مثبت شده است. به این ترتیب او دست‌کم بازی با عراق را از دست خواهد داد و وضعیتش برای مسابقه با امارات هم نامشخص است.
این سومین بازی پیاپی است که زوج قدرتمند و تهاجمی تیم ملی کشورمان یعنی آزمون و طارمی شانس بازی کنار هم را از دست می‌دهند. در 2 مسابقه قبلی که طارمی در تیم ملی نبود، سردار آزمون سنگ تمام گذاشت و موفق به گشودن دروازه لبنان و سوریه شد. حالا هم نوبت مهدی طارمی است که جای خالی آزمون را پر کند و با درخشش برابر عراق اجازه ندهد کسی یاد غیبت سردار بیفتد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما