سیاسی
فارس
۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ۱۱:۱۲:۵۴
مديرکل آژانس با اسلامي ديدار کرد
مديرکل آژانس با اسلامي ديدار کرد
رافائل گروسي مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي پيش از ظهر امروز با محمد اسلامي رئيس سازمان انرژي اتمي ديدار کرد.
فارس

«رافائل گروسي» مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتميکه شب گذشته (شنبه) در رأس هيأتي به منظور ديدار و گفتگو با رئيس سازمان انرژي اتمي امشب وارد تهران شد، پيش از ظهر امروز (يکشنبه) ۲۱ شهريور ماه با حضور در محل سازمان انرژي اتمي با محمد اسلامي ديدار و گفت و گو کرد.

به گزارش فارس، کاظم غريب‌آبادي سفير و نماينده دائم کشورمان نزد سازمان‌هاي بين‌المللي در وين، ديروز (شنبه) از سفر رافائل گروسي مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به تهران خبر داد و‌ افزود: گروسي در اين سفر با محمد اسلامي رئيس سازمان انرژي اتمي ديدار و گفت‌وگو خواهد کرد و دو طرف، همچنين بيانيه مشترکي را نيز صادر خواهند کرد.

در همين خصوص نيز سازمان انرژي اتمي ايران اعلام کرد که رافائل گروسي مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در رأس هيأتي به منظور ديدار و گفت‌وگو در خصوص موضوعات همکاري‌هاي ايران و آژانس، شنبه شب براي سفري يک روزه وارد تهران خواهد شد و اين ديدار پيش از ظهر روز يکشنبه انجام مي‌شود و هيأت آژانس بعد از ظهر يکشنبه به وين مراجعت خواهد کرد.

سعيد خطيب‌زاده سخنگوي وزارت امور خارجه نيز در گفت و گو با خبرنگار فارس، سفر گروسي را در چارچوب مراودات فني معمول بين ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي برشمرد و گفت: اميدواريم شوراي حکام تحت تاثير برخي فشارها، اقدامي را صورت ندهد که مسير همکاري معمول ايران و آژانس تخريب شود. 

اين نخستين سفر گروسي به تهران در دولت سيزدهم و اولين ديدار وي با محمد اسلامي رئيس جديد سازمان انرژي اتمي است. اين سفر در آستانه نشست شوراي حکام آژانس انجام مي‌شود.

پيش از اين برخي رسانه‌ها از سفر گروسي به تهران خبر داده بودند. خبرگزاري رويترز به نقل از چند ديپلمات که از نزديک آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را دنبال مي‌کنند گزارش داد سفر مديرکل آژانس به ايران تاييد شده و او احتملاً اوايل روز يکشنبه وارد تهران مي‌شود.

پيش‌تر شبکه آمريکايي «بلومبرگ» به نقل از چند مقام گزارش داد که «رافائل گروسي» مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به دنبال ملاقات با «محمد اسلامي» رئيس جديد سازمان انرژي اتمي ايران پيش از کنفرانس وين است.

نماينده ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي پيش از اين نسبت به اقدام غيرسازنده از سوي آژانس هشدار داد و گفت: آژانس و نهادهاي سياستگذار آن نمي توانند خود را از سرنوشت تفاهم هسته‌اي جدا کنند و هر اقدام غير سازنده، مخل فرآيند مذاکره خواهد بود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما