اجتماعی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۹/۱۹ ۱۷:۰۱:۵۵
مقامات بهداشتی ایالات متحده اعلام کردند
تایید داروی جدید آسترازنکا برای حفاظت از افراد آسیب‌پذیر در برابر کرونا
تایید داروی جدید آسترازنکا برای حفاظت از افراد آسیب‌پذیر در برابر کرونا
مقام‌های بهداشتی ایالات متحده مجوز استفاده اضطراری از یک داروی جدید و مبتنی‌ بر پادتن را علیه بیماری کووید-۱۹ صادر کردند.
ایسنا

این دارو برای افرادی تجویز خواهد شد که مبتلا به مشکلات جدی سلامتی‌ هستند یا به‌ دلیل حساسیت، امکان کسب ایمنی لازم از طریق واکسیناسیون را ندارند.

انواعی از داروهای مبتنی‌ بر پادتن بیش از یک سال است که به‌ عنوان نوعی درمان مرسوم برای مبتلایان به کووید-۱۹ به‌ کار گرفته می‌شوند اما داروی جدید شرکت آسترازنکا که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفته با موارد قبلی متفاوت است. این دارو به‌ جای درمان کوتاه‌مدت بیماری برای نوعی پیشگیری طولانی‌مدت در برابر کووید-۱۹ ساخته شده است.

افرادی که می‌توانند از این دارو بهره‌مند شوند شامل بیماران سرطانی، دریافت‌کنندگان پیوند عضو و کسانی هستند که برای بیماری‌هایی مانند رماتیسم مفصلی از داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی بدن استفاده می‌کنند.

به گزارش ایندیپندنت، سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از این دارو موسوم به اووشلد (Evusheld) و ساخت شرکت آسترازنکا را برای بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال که سیستم ایمنی آن‌ها به اندازه کافی به واکسن‌های کووید-۱۹ پاسخ نداده یا سابقه واکنش‌ آلرژیک و حساسیت شدید به واکسن‌ها را دارند، مجاز اعلام کرد.

بنابر اعلام این سازمان، تزریق دوگانه ضروری برای دریافت این داروی پادتنی می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به کووید-۱۹ به‌ مدت شش‌ماه موثر باشد. همچنین عوارض جانبی تزریق اووشلد ممکن است شامل واکنش آلرژیک، خونریزی از محل تزریق، سردرد و خستگی باشد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما