بین الملل
فارس
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۱۰:۵۱:۴۶
اذعان مقام ارشد سودان به همکاری امنیتی با تل‌آویو
اذعان مقام ارشد سودان به همکاری امنیتی با تل‌آویو
رئیس شورای حاکمیتی سودان اذعان کرد که سفر مقامات این کشور به فلسطین اشغالی با هدف تقویت همکاری امنیتی و اطلاعات دوجانبه صورت می‌گیرد.
فارس

«عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان گفت که نشست‌های مقامات سودانی و اسرائیلی بخشی از همکاری امنیتی و اطلاعاتی است و تنها جنبه سیاسی ندارد.

البرهان در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که بسیاری از مردم به موضوع روابط با اسرائیل حساسیت نشان می‌دهند، روابط بین سودان و اسرائیل محرمانه نیست، ما به دنبال اجرای سیاست آغوش باز هستیم و اینکه سودان بخشی از جامعه جهانی باشد و با هیچ کس دشمنی نداشته باشد.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، وی اشاره کرد که تعامل با اسرائیل از زمان نشست انتبه در اوگاندا متوقف نشده است و همه روابط ما با اسرائیل محدود به همکاری امنیتی و نظامی است. البرهان ۳ فوریه ۲۰۲۰ با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌ وزیر وقت رژیم صهیونیستی در اوگاندا دیدار کرد.

البرهان همچنین مدعی شد که همکاری نظامی و امنیتی با اسرائیل به نفع کشورش است و تاکنون هیچ مقام ارشد اسرائیلی به سودان سفر نکرده و سفرها تنها مربوط به مقامات نظامی و امنیتی بوده و این یک چیز عادی بین کشورهای جهان است و این سفرهای متقابل به تبادل اطلاعات و دستگیری گروه‌های تروریستی در سودان که می‌تواند تهدیدی برای امنیت سودان و منطقه باشد، کمک کرد.  

چهارشنبه گذشته رسانه‌های رژیم صهیونیستی از سفر یک مقام سودانی به فلسطین اشغالی خبر دادند و اخیرا نیز یک هیأت موساد به خارطوم سفر کرده بود. سفرهای متقابل مقامات سودانی و صهیونیستی در حالی است که بحران سیاسی در سودان از ۲۵ اکتبر گذشته که ارتش شورای حاکمیتی و دولت را منحل و تعدادی از مسئولان را بازداشت کرد، تشدید شده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما