بین الملل
ایرنا
۱۴۰۰/۰۸/۱۵ ۱۲:۳۱:۰۹
انفجار بمب مقابل خانه نامزد پیروز انتخابات عراق
انفجار بمب مقابل خانه نامزد پیروز انتخابات عراق
منابع عراقی امروز (شنبه) خبر دادند که یک بسته انفجاری مقابل خانه نامزد پیروز انتخابات اخیر مجلس این کشور در استان جنوبی «الدیوانیه» منفجر شد.
ایرنا

این بسته انفجاری که سحرگاه  امروز مقابل خانه «ناظم فاهم الشبلی» نامزد مستقل پیروز انتخابات ۱۸ مهر گذشته مجلس نمایندگان عراق در الدیوانیه منفجر شد، خسارت بر جا گذاشت.

تارنمای شبکه «السومریه نیوز» در این باره نوشت که ناظم فاهم الشبلی نامزد مستقل و پیروز انتخابات پارلمانی ۲۰۲۱ امروز شنبه گفت که خانه وی هدف بمب گذاری قرار گرفته است.

الشبلی در گفت و گو با خبرنگار این شبکه افزود که یک بسته انفجاری ساعت پنج صبح امروز مقابل خانه من در منطقه «غماس» در غرب استان دیوانیه منفجر شد.

وی افزود که انفجار این بمب سبب وارد آمدن خسارت مادی به چندین دستگاه خودرو در محل حادثه شد.

بر پایه گزارش ها، با وقوع این حادثه نیروهای امنیتی به محل رفتند و تحقیقات را آغاز کردند.

شهرهای مختلف عراق به ویژه بغداد پایتخت در سه هفته گذشته به صحنه اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی تبدیل شده است. 

معترضان می گویند که انتخابات زودهنگام پارلمانی مهندسی و آرای شهروندان دستکاری شده است، به گفته آنان کمیسیون عالی انتخابات مجری تقلب در انتخابات و دستکاری آرا است.

اعتراضات به نتایج انتخابات روز گذشته در منطقه سبز بغداد به زد و خورد میان نیروهای امنیتی و پلیس انجامید تبدیل شد و برخی منابع در اخبار اولیه گفتند که یک نفر در جریان درگیری نیروهای امنیتی با معترضان در ورودی های منطقه سبز بغداد کشته شده و ۳۰ نفر مجروح شده اند. 

برخی منابع دیگر از کشته شدن ۳ معترض خبر دادند در حالی که وزارت بهداشت عراق شمار مجروحان را ۱۲۵ نفر، بدون کشته اعلام کرد. 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما