ورزشی
فارس
۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۳:۲۱:۴۶
کدام قهرمانان در یاشاردوغو کشتی می‌گیرند؟
کدام قهرمانان در یاشاردوغو کشتی می‌گیرند؟
تعدادی از قهرمانان جهان و المپیک در جام یاشاردوغو ترکیه روی تشک خواهند رفت.
فارس

فدراسیون کشتی یونایتد آمریکا لیست اولیه خود را برای مسابقات یاشار دوغو که از 24 تا 27 فوریه (۶ تا ۸ اسفند) در استانبول ترکیه برگزار می‌شود، منتشر کرد. این مسابقات نخستین رویداد رنکینگ‌دار محسوب می‌شود که ورزشکاران برای قهرمانی در مسابقات جهانی در اینجا امتیاز کسب می‌کنند.
براساس اعلام سایت Flowrestling، قهرمانان و مدال‌آوران جهان و المپیک مانند جردن باروز، رضا کایالپ، طاها آکگول، سیداکوف و ... در این مسابقات روی تشک خواهند رفت. ترکیه با حضور حداکثر ۳ کشتی گیر در هر وزن، بزرگترین کاروان را در اختیار خواهد داشت.
کایالپ برای اولین بار پس از المپیک توکیو وارد میدان خواهد شد در حالی که آکگول پس از کسب مدال برنز در مسابقات جهانی اسلو در حال استراحت بوده است. سلیمان آتلی کشتی‌گیر المپیکی در وزن ۶۱ کیلوگرم آزاد روی تشک خواهد بود. سونر دمیرتاس در وزن ۷۴ کیلوگرم شانس خود را امتحان می کند و رمضان ساری قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا در وزن ۷۹ کیلوگرم وارد مسابقات می‌شود.
قزاقستان نیز با یک تیم بزرگ با حداقل ۲ ورزشکار در هر وزن به ترکیه پرواز می‌کند. همه نگاه‌ها به آدلان آسکاروف قهرمان سابق زیر ۲۳ سال جهان و قهرمان آسیاست که از وزن ۶۱ کیلوگرم مورد علاقه خود به وزن ۶۵ کیلوگرم المپیک رفت. فدراسیون کشتی روسیه هم این جام را به عنوان یک رقابت آزمایشی برای مسابقات قهرمانی اروپا در نظر خواهد گرفت.
جردن باروز قهرمان المپیک و جهان برای اولین بار پس از رکورد ششمین قهرمانی جهان به کشتی بازخواهد گشت. انتظار می‌رود او در وزن ۷۹ کیلوگرم امتیازات رنکینگ را به دست آورد.
نکته جالب اینکه این سایت در حالی به اسامی کشتی‌گیران ایران اشاره کرده که نام حسن یزدانی، مجتبی گلیج، رحمان عموزاد دیده می‌شود اما پیش از این اسامی کشتی‌گیران اعزامی اعلام شد که تیمی منتخب در این جام شرکت می‌کند.
به گزارش فارس، لیست کاروان کشتی آزاد کشورمان برای جام یاشاردوغو به شرح زیر است:
57 کیلوگرم: سید علی عظیمی
61 کیلوگرم: محمدباقر یخکشی- سعید انوری
65 کیلوگرم: مرتضی قیاسی-  رحمان رحیم پور
70 کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی- علی اکبر فضلی
74 کیلوگرم: محمدصادق فیروزپور
79 کیلوگرم: علی سوادکوهی
86 کیلوگرم: مجتبی اصغری – علی منصوری
92 کیلوگرم: احمد بذری
97 کیلوگرم: محمدحسین محمدیان

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما