بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ ۰۸:۳۲:۳۳
آمریکا محدودیت های اطلاعات و امنیتی با اوکراین را لغو کرد
آمریکا محدودیت های اطلاعات و امنیتی با اوکراین را لغو کرد
به گزارش بلومبرگ، به دنبال نامه محرمانه "مایک ترنر" نماینده کنگره به دولت بایدن که خواستار اقدامی در این زمینه شده بود، "آوریل هاینز" رئیس اطلاعات ایالات متحده روز چهارشنبه کنگره را از لغو محدودیت های اشتراک گذاری اطلاعات در اوایل ماه جاری مطلع کرد.
باشگاه خبرنگاران جوان

بلومبرگ به نقل از منابع مطلع نوشت: افزایش اشتراک‌گذاری اطلاعات برای کمک به اوکراین برای بازپس‌گیری اراضی در بخش‌های جنوبی و شرقی این کشور است که مقامات نظامی روسیه گفته‌اند که عملیات ویژه در حال انجام آنها متمرکز بر این مناطق خواهد بود.

گسترش همکاری اطلاعاتی بین آمریکا و اوکراین در حالی انجام می شود که واشنگتن پیش از این میلیاردها دلار تجهیزات نظامی، کمک های بشردوستانه و کمک های اقتصادی مستقیم به کی یف اختصاص داده بود.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به رغم حمایت همه جانبه از اوکراین مدعی است که این درگیری یک جنگ نیابتی بین ایالات متحده و روسیه نیست.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین با گذشت بیش از دو ماه و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما