بین الملل
اعتماد
۱۴۰۰/۱۰/۲۳ ۱۴:۲۰:۰۱
مرد استرالیایی به مدت 8 هزار سال حق ندارد از اسرائیل خارج شود
مرد استرالیایی به مدت 8 هزار سال حق ندارد از اسرائیل خارج شود
یک تبعه استرالیا به دلیل حکم دادگاه رژیم اسرائیل به مدت هشت هزار سال آینده حق خروج از فلسطین اشغالی را ندارد.
اعتماد

روزنامه عبری‌زبان یدیعوت احارانوت در خبری در این باره نوشت: دادگاهی در اسرائیل نوام هابرت 44ساله را به دلیل شکایت همسرش تا سال 9999 ممنوع‌الخروج و به پرداخت 3.34 میلیون دلار به عنوان نفقه دو فرزندش محکوم کرد.
هابرت که به عنوان کارشناس شیمی در یکی از شرکت‌های داروسازی کار می‌کند به تارنمای استرالیایی نیوز گفت: من از سال 2013 در اسرائیل گروگان گرفته شدم، دادگاه مرا به پرداخت پنج هزار شکل (1600 دلار) در ماه برای دو فرزندم تا سن 18 سالگی نفقه محکوم کرده است.
به نوشته این رسانه عبری‌زبان، هابرت در سال 2012 به فلسطین اشغالی مهاجرت کرد تا در کنار دو فرزند کوچکش باشد که همراه با همسر سابقش به آنجا مهاجرت کرده بودند.
او می‌گوید: به محض ورود به آنجا همسر سابقم از من شکایت کرد و به موجب قوانین اسرائیل که رویکردی سختگیرانه و شدید علیه زوج‌های خارجی دارد، محکوم شدم.
هابرت به رسانه استرالیایی گفته است او تنها استرالیایی‌ نیست که به واسطه همسر اسرائیلی‌اش در فلسطین اشغالی گرفتار (گروگان) شده است.
بر اساس قوانین اسرائیل، زنان اسرائیلی می‌توانند به آسانی و با اقامه یک دعوی ساده دریافت نفقه، شوهران خود را ممنوع‌الخروج کنند.
این قوانین به حدی سختگیرانه است که سفارت آمریکا در اسرائیل هم در بیانیه‌ای به شهروندانش هشدار داده است در صورت محکوم شدن هر یک از آنها این سفارت قادر به فراهم کردن زمینه خروج آنها پیش از پرداخت جرایم و اجرای حکم آنها نخواهد بود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما