بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۶/۱۷ ۰۹:۳۵:۱۴
زلنسکی مدعی بازپس گیری بخشی از منطقه خارکیف شد
زلنسکی مدعی بازپس گیری بخشی از منطقه خارکیف شد
ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین گفت، نیروهای این کشور چندین شهرک در منطقه خارکیف را از نیروهای روسیه پس گرفته‌اند.
ایرنا

به گزارش تارنمای خبری ایندیا تودی، زلنسکی چهارشنبه در سخنرانی روزانه خود گفت: «این هفته ما خبرهای خوبی از منطقه خارکیف داریم.» وی افزود: «اکنون زمان مناسبی برای نام بردن از شهرک‌هایی که پرچم اوکراین دوباره در آنها برافراشته شده است، نیست».
ناظران از پیشرفت نیروهای اوکراین در منطقه خارکیف در روزهای اخیر خبر داده‌اند، اما هیچ تایید رسمی در مورد دستاوردهای احتمالی وجود ندارد.
اوکراین از هفته گذشته حملات متقابلی را در جنوب این کشور آغاز کرده است، جایی که مدعی شده چندین روستا را بازپس گرفته است.
منطقه خارکیف از روزهای آغاز جنگ در ۵ اسفند تا حدی توسط روس‌ها به تصرف درآمد. شهری به همین نام -- دومین شهر بزرگ اوکراین -- به طور مرتب هدف بمباران‌های مرگبار قرار می‌گیرد، اما نیروهای روسی هرگز موفق به تصرف کامل آن نشده‌اند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد.
از روز پنجم اسفندماه ۱۴۰۰ همزمان با آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی به رهبری آمریکا تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کردند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما