اجتماعی
همشهری
۱۴۰۰/۰۷/۱۷ ۱۲:۰۸:۳۳
فداکاری سرباز ناجا تا پای جان
فداکاری سرباز ناجا تا پای جان
سرباز نیروی انتظامی وقتی دید مردی به داخل کانال آب سقوط کرده و در حال غرق شدن است برای نجات جان او داخل آب پرید اما نه تنها این دو نفر، بلکه جوان دیگری که سعی داشت سرباز و مرد جوان را نجات دهد هم جان خود را از دست داد تا این حادثه پایان تلخی داشته باشد.
همشهری

این حادثه عصر روز دوشنبه گذشته رخ داد.  به گفته اهالی منطقه، آن روز  ماموران کلانتری 11 ورامین مردی را به اتهام حمل مواد مخدر بازداشت کردند. این مرد اما هنگام انتقال به کلانتری، با خودروی خود تصمیم به فرار گرفت.

یکی از سربازان وظیفه‌شناس کلانتری به نام امیرحسین شهرکی که شاهد این صحنه بود به تعقیب متهم پرداخت و تلاش کرد تا مانع فرار او شود، اما متهم قصد داشت به هرقیمتی که شده فرار کند.

او با خودرواش می‌خواست از روی پلی که روی کانال آبی در آن حوالی قرار داشت عبور کند. درست در همین لحظات بود که خودروی او به دلایل نامعلومی خاموش شد. متهم از خودرو  پیاده شد و تصمیم گرفت با رها کردن آن با پای پیاده از روی پل عبور کند. همه چیز در یک لحظه اتفاق افتاد و متهم ناگهان پایش سر خورد و داخل کانال آب افتاد. عمق آب در آن منطقه زیاد بود و متهم که ظاهرا شناکردن نمی دانست شروع به دست و پا زدن در آب کرد. شدت جریان آب نیز از سوی دیگر باعث شد تا جان متهم تحت تعقیب به خطر بیفتد. در این لحظات بود که سرباز فداکار پلیس تلاش کرد تا متهم فراری را از مرگ نجات دهد.

یکی از اهالی منطقه می گوید: متهم فراری در کانال آب افتاده بود و دست و پا می زد. به همین دلیل سرباز پلیس داخل آب پرید تا او را نجات دهد اما عمق و شدت جریان آب زیاد بود و خودِ سرباز هم جانش به خطر افتاد و هر دو نفر در حال غرق‌شدن بودند.

سرباز و متهم در یک قدمی مرگ قرار داشتند و هر کدام برای نجات جانشان تلاش می کردند. تلاشی که بی ثمر بود و هر چه بیشتر دست و پا می زدند بیشتر به مرگ نزدیک می شدند تا اینکه جوان دیگری با دیدن این صحنه برای نجات آنها داخل کانال آب پرید.

شاهد عینی حادثه می گوید: یکی از جوانان اهل منطقه به نام محمد وقتی این صحنه را دید دوان دوان خودش را به کانال رساند و داخل آب پرید. او می خواست سرباز و متهم را از مرگ نجات دهد اما فکرش را هم نمی کرد که شدت جریان آب خودش را هم گرفتار کند. صحنه وحشتناکی بود. 3 نفر در حال غرق شدن بودند و از دست هیچ کس کاری ساخته نبود و چند لحظه بعد آب هر سه نفر آنها را با خود برد و هیچ کس نتوانست هیچ نشانه ای از آنها پیدا کند.

به دنبال این حادثه با حضور نیروهای آتش نشانی ورامین تلاش برای پیدا کردن پیکرهای این 3 نفر آغاز شد؛ اما تاریک شدن هوا کار جست‌و‌جو را سخت کرده بود. با این وجود عملیات جست‌وجو آغاز شد.

از همان دقایق اولیه بعد از این حادثه پنج تیم آتش نشانی، عوامل نیروی انتظامی، اورژانس، قاضی کشیک و بخشدار مرکزی برای یافتن 3 حادثه دیده در تلاش بودند تا اینکه چند ساعت بعد آتش‌نشانان توانستند پیکر یکی از قربانیان را کشف کنند.

محسن پارسا، مدیرعامل آتش نشانی ورامین در این باره گفت: پس از تلاش‌ها و جست‌ و جوی تیم غواصی آتش‌نشانی، جسد یک نفر دوشنبه شب پیدا شد و در ادامه تلاش‌ها جسد نفر دوم صبح  سه‌شنبه در داخل کانال آب کشف شد. او ادامه داد: پس از ۲۰ ساعت عملیات آتش‌نشانی سومین پیکر که متعلق به سرباز نیروی انتظامی بود نیز عصر سه شنبه در کانال انتقال آب قبل از تالار ولیعصر توسط غواصان کشف شد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما