بین الملل
فارس
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۱۱:۰۰:۱۶
حمله مجدد راکتی به پایگاه نظامی آمریکایی «ویکتوری» در بغداد
حمله مجدد راکتی به پایگاه نظامی آمریکایی «ویکتوری» در بغداد
گروه رسانه‌ای «الاعلام الامنی» عراق وابسته به ارتش این کشور، امروز (چهارشنبه، 5 ژانویه) از حمله راکتی به پایگاه نظامی «النصر» (ویکتوری) در فرودگاه بین‌المللی بغداد، جایی که ائتلاف آمریکایی مدعی حضور نیروهای مستشاری خود است، خبر داد.
فارس

خبرگزاری رسمی عراق (واع) و سایر رسانه‌های عراقی با انتشار این خبر نوشتند که مبدا انجام این عملیات محله «الجهاد» بود و نیروهای امنیتی سکوی پرتاب این راکت‌ها را یافته‌اند. 

بامداد امروز نیز برخی منابع رسانه ای اعلام کردند که پایگاه ویکتوری در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد که محل حضور نظامیان آمریکایی است هدف حملات راکتی قرار گرفته است و در پی این حمله راکتی، صدای آژیر خطر در این پایگاه به صدا در آمد.
برخی از منابع اعلام کرده‌اند که دست کم چهار راکت به سوی این پایگاه نظامی شلیک شده است.
دوشنبه پیش (۳ ژانویه)، منابع آگاه امنیتی عراق از حمله دو پهپاد به این پایگاه نظامی آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد خبر دادند و در عین حال اعلام کردند که سامانه پدافندی C-RAM موفق به سرنگونی هر دو پهپاد شده است.
یک مقام مسئول در ائتلاف آمریکایی نیز با تایید این حمله پهپادی ادعا کرد: «فرودگاه بغداد که یک پایگاه نظامی عراقی است و تعدادی از نیروهای مستشاری ائتلاف در آن مستقرند، حوالی ساعت ۴:۳۰ بامداد روز دوشنبه)مورد حمله دو پهپاد بمب‌گذاری شده قرار گرفت».
روز گذشته نیز یک حمله پهپادی علیه پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار عراق صورت گرفت.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما