اجتماعی
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۱۳:۴۳:۳۱
حمله دوباره شکارچیان به محیط بانان میانکاله
حمله دوباره شکارچیان به محیط بانان میانکاله
شکارچیان غیرمجاز دوباره با سلاح‌های خود به محیط بانان میانکاله حمله ور شدند.
باشگاه خبرنگاران جوان

رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله گفت: ۳۰ شکارچی مسلح که در روز یکم اسفند ماه برای شکار پرندگان میانکاله به منطقه آشوراده آمده بودند بعد از حضور محیط بانان با سلاح‌های شکاری خود به سمت آنان شلیک کردند.

او می‌گوید: این اتفاق همزمان با آتش گرفتن جزیره اسماعیل سای در میانکاله روی داد و با توجه به اینکه محیط بانان برای اطفای حریق به منطقه رفته بودند و درگیر خاموش کردن آتش بودند شکارچیان فرصت را برای شکار پرندگان در آشوراده مناسب دیدند.

کلانه گفت: ۸ محیط بان در منطقه آشوراده با حضور به موقع خود از کشتار پرندگان جلوگیری کردند، اما متاسفانه باز هم مورد حمله مسلحانه شکارچیان با الفاظ رکیک قرار گرفتند.

حمله مسلحانه شکارچیان به محیطبانان میانکاله در سواحل آشوراده و بندر ترکمن در روز‌های پنجم، دهم، دوازدهم و نوزدهم بهمن  اتفاق افتاده و با تفنگ‌های ساچمه‌ای به سمت محیط بانان شلیک کرده بودند.

به گفته رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله استانداران مازندران و گلستان نشستی را در تهران با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این خصوص برگزار کردند که انتظار می‌رود نهاد‌های امنیتی، قضایی و انتظامی استان گلستان با مسببان این رفتار ناشایست برخورد جدی تری داشته باشند.

پناهگاه حیات وحش ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتاری میانکاله شامل دو بخش خشکی و آبی و شبه جزیره میانکاله، خلیج گرگان و جزیره آشوراده است که اگر چه بین دو استان مازندران و گلستان قرار دارد، اما مدیریت آن با توجه به ضوابط مدیریت یکپارچه عرصه‌های محیط زیستی و به استناد در بند «د» ماده ۱۹۳ قانون برنامه پنجم توسعه بر عهده اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران است.

 شرایط مدیریت یکپارچه در جنگل گلستان نیز وجود دارد و اگر چه این عرصه جنگلی بین سه استان سمنان، گلستان و خراسان شمالی مشترک است اما تحت مدیریت استان گلستان اداره می‌شود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما