بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۰۸:۳۰:۵۰
بایدن درباره کمک به اوکراین، به زلنسکی اطمینان داد
بایدن درباره کمک به اوکراین، به زلنسکی اطمینان داد
رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود باردیگر متعهد به حمایت نظامی از اوکراین در نبرد با روسیه شد.
فارس

منابع رسانه‌ای شبانگاه چهارشنبه به وقت تهران گزارش کردند که رئیس جمهور ایالات متحده در تماس با همتای اوکراینی خود مجددا بر تعهد آمریکا در حمایت و پشتیبانی از اوکراین در نبرد با روسیه تاکید کرد.
 به گزارش منابع خبری، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا  گفت که در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین مجدداً بر تعهد خود مبنی بر اینکه ایالات متحده در کنار اوکراین خواهد بود، تاکید کرده است.
بایدن گفت که به زلنسکی اطلاع داده ایالات متحده یک میلیارد دلار دیگر کمک امنیتی به  کی‌یف ارائه می‌کند.
منابع رسانه‌ای روز چهارشنبه از برنامه دولت آمریکا برای اختصاص تجهیزات بیشتر نظامی به ارتش اوکراین برای مقابله با روسیه خبر دادند.
به گزارش منابع خبری، دولت جو بایدن در حال برنامه ریزی برای اختصاص بودجه بیشتر برای تسلیحات و تجهیزات نظامی برای اوکراین است. به گفته منابع آگاه، این بودجه بیش از ۶۵۰ میلیون دلار خواهد بود و برای اولین بار شامل موشک‌های ضد کشتی «هارپون» است.
برخی منابع خبری نیز گزارش کردند که آمریکا قصد دارد «یک میلیارد دلار» بودجه نظامی، امنیتی برای اوکراین اختصاص دهد.
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰ به درخواست کمک جمهوری‌‌های «دونتسک» و «لوهانسک»، از آغاز عملیات نظامی در اوکراین خبر داد.
رسانه‌های روسیه روز چهارشنبه گزارش دادند، سفیر مسکو در واشنگتن به آمریکا درباره قصد این کشور برای ارائه کمک‌های تسلیحاتی بیشتر و ارائه تعداد بیشتری از سامانه‌‌ پیشرفته راکت و موشک انداز «هیمارس»  هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری «تاس»، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به ادامه کمک‌های تسلیحانی واشنگتن به اوکراین اعلام کرد که آمریکا به دنبال پایان صلح آمیز این بحران نیست و به تنش‌ها دامن می‌زند.
اوایل ماه جاری «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز گفت: «تصمیم واشنگتن برای تجهیز ارتش اوکراین با سیستمهای راکتی پیشرفته بسیار منفی است و منجر به افزایش خطر تقابل مستقیم(روسیه و آمریکا) خواهد شد.  نکته این است که ایالات متحده هیچ کاری برای حل بحران اوکراین نمی‌کند و در عوض به اوکراین تسلیحات صادر می‌کند و این دقیقا از سالها قبل از عملیات ویژه نظامی روسیه در جریان است.»

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما