بین الملل
تسنیم
۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۱۱:۵۰:۰۱
هدف قرار گرفتن کاروان نظامی ارتش آمریکا در عراق
هدف قرار گرفتن کاروان نظامی ارتش آمریکا در عراق
دو کاروان لجستیک ارتش آمریکا امروز در دو منطقه جداگانه در عراق هدف قرار گرفت.
تسنیم

«فتاح العزاوی» فرمانده هنگ چهارم از تیپ «نداء دیالی» وابسته به حشد شعبی عراق گفت: تروریست‌های داعش به پست‌های امنیتی تیپ نداء دیالی وابسته به حشد شعبی عراق و هنگ دوم از تیپ دوم از لشکر یکم ارتش عراق در روستای «البو بکر» در شمال غرب «حاوی العظیم» در استان دیالی حمله ور شده‌اند.

وی افزود: نیروهای ارتش و حشد شعبی عراق به مقابله با تروریست‌ها پرداختند و طی درگیری شدید آنها را مجبور به فرار به سوی مناطق «حاوی العظیم» در نزدیکی استان صلاح الدین کردند.

العزاوی با اشاره به دفع حمله داعش، اعلام کرد که اوضاع تحت کنترل است.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی عراقی گفت که بر اثر این حمله خساراتی به دوربین حرارتی نیروهای ارتش عراق وارد شده است.

نیروهای امنیتی عراق همواره برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر کشور ادامه می دهند.

عراق در دسامبر سال 2017، پس از حدود سه و نیم سال درگیری با داعش که حدود یک سوم کشور را اشغال کرده بود، آزادسازی تمام سرزمین‌های خود از چنگال این گروه تروریستی را اعلام کرد.

عناصر باقی مانده‌ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا، الانبار فعالیت دارند.

هدف قرار گرفتن کاروان لجستیک ارتش آمریکا در عراق
صابرین نیوز صبح امروز اعلام کرد که کاروان لجستیک ارتش آمریکا در «سماوه» مرکز استان المثنی در جنوب عراق هدف قرار گرفته است.

معاون استاندار نجف اشرف از ارسال یک گروهان از نیروهای مبارزه با تروریسم و یک هنگ از نیروهای واکنش سریع به نجف اشرف خبر داد.

«هاشم الکرعاوی»، معاون استاندار نجف اشرف، به پایگاه خبری «الفرات نیوز » گفت که هیئتی به ریاست «حمید الشطری»، رئیس سازمان امنیت ملی عراق، به نجف اشرف رفت تا اوضاع امنیتی استان را بررسی کند و در این راستا تصمیمات فوری اتخاذ شد.

او گفت که الشطری در تماس با معاون فرمانده ستاد مشترک هماهنگی‌های لازم را برای ارسال یک هنگ از نیروهای واکنش سریع به استان نجف اشرف انجام داد و به زودی نیز یک گروهان از نیروهای مبارزه با تروریسم برای به دست گرفتن کنترل داخل فرودگاه ارسال خواهد شد.

الکرعاوی افزود که طرحی جامع با هماهنگی فرماندهی پلیس نجف و دستگاه مبارزه با مواد مخدر در سازمان امنیت ملی عراق جهت مبارزه با مواد مخدر در استان نیز طراحی شده است.

وی گفت که الشطری در سفر خود مسائل مهمی را بررسی کرده که این بررسی در روزهای آینده نتایج مثبت خود را نشان خواهد داد.

الکرعاوی تأکید کرد که اوضاع امنیتی در نجف اشرف نسبتا باثبات است و این استان کاملا از حضور تروریست‌ها خالی است.

 وی افزود که برنامه امنیتی و خدماتی  تنظیم شده که شهروندان به زودی نتایج آن را حس خواهند کرد.

از سوی دیگر سازمان امنیت ملی عراق در یک بیانیه اعلام کرد: الشطری و هیئت همراه او نشست فراگیر در نجف اشرف با مقامات محلی و فرماندهان امنیتی برگزار کرده و در این نشست راه‌های تقویت رایزنی و هماهنگی میان نهادهای امنیتی بررسی شد.

در این بیانیه همچنین آمده است: هدف تقویت هماهنگی امنیتی، به منظور ثبات نجف با توجه به جایگاه دینی، سیاسی و فرهنگی آن است.

«حمید الشطری» رئیس سازمان امنیت ملی عراق هم از طرح‌های امنیتی برای مقابله با تهدیدات در نجف اشرف سخن گفت.

روز پنج‌شنبه گذشته «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، در سفر به نجف اشرف ضمن پذیرش استعفای «لؤی الیاسری»، استاندار نجف اشرف، تأکید کرد که شخصا اداره استان را بر عهده می‌گیرد.

ترور یکی از رهبران جریان صدر
خبرگزاری شفق عراق امروز یکشنبه به نقل از منبعی آگاه در استان میسان (جنوب) گزارش داد که «مسلم ابو الریش»، یکی از رهبران برجسته جریان الصدر شب گذشته ترور شده است. 

رسانه‌های عراق شب گذشته از کشف جسد ناشناسی در منطقه الشیشان میسان خبر داده بودند که آثار 11 گلوله بر جسد وی دیده می‌شد.  

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما