اجتماعی
خراسان
۱۴۰۱/۰۴/۲۲ ۱۲:۰۵:۴۸
قصاص عامل قتل افسر ارشد پلیس آگاهی
قصاص عامل قتل افسر ارشد پلیس آگاهی
جوان سابقه داری که افسر ارشد پلیس آگاهی را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، سپیده دم روز گذشته در زندان مرکزی به دار مجازات آویخته شد.
خراسان

به گزارش اختصاصی خراسان رضوی، این حادثه تلخ شهریور سال 99 هنگامی اتفاق افتاد که سرهنگ سید جواد جعفریان (رئیس وقت دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی ) به همراه برادرش که کارمند زندان بود، سوار بر یک دستگاه وانت پیکان به خیابان امام خمینی(ره) رفتند و مقابل یک فروشگاه توقف کردند.

در این هنگام ناگهان جوان سابقه داری که قبلا در زندان تحمل کیفر کرده بود، از یک خودروی دیگر در همان نزدیکی پیاده شد و به سمت سرنشینان وانت پیکان آمد. او که از قبل سیدجعفر (کارمند زندان) را می شناخت به بهانه جویی و مشاجره با وی پرداخت که چرا با وی مطابق دیگر زندانیان برخورد کرده است در حالی که همشهری بودند!

این مشاجره لفظی لحظاتی بعد به درگیری فیزیکی انجامید و نزاعی خونبار در حالی آغاز شد که نوجوانی با عبور از کنار وانت پیکان شیء نوک تیزی را به سوی «علی-چ» (جوان 32 ساله) پرت کرد و از محل گریخت.جوان سابقه دار نیز بلافاصله به سمت خودروی سواری خودش دوید و اسلحه شکاری را بیرون کشید. او ابتدا گلوله ای هوایی شلیک کرد و سپس کارمند زندان را هدف گرفت و او را خون آلود نقش بر زمین کرد.

گزارش خراسان حاکی است، در این هنگام سرهنگ سیدجواد جعفریان (افسر ارشد پلیس آگاهی) که در مرخصی به سر می برد، با دیدن این صحنه تکان دهنده، بی درنگ به پشت وانت پیکان رفت تا از دید شرور مسلح پنهان بماند ولی او متوجه ماجرا شد و به سوی او نیز تیراندازی کرد.

طولی نکشید که با فرار ضارب مسلح، نیروهای امدادی به صحنه حادثه رسیدند و پیکرهای غرق در خون دو برادر را به بیمارستان انتقال دادند اما متاسفانه معاینات پزشکی نشان داد که سرهنگ جعفریان بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله به قتل رسیده است ولی برادر وی با تلاش کادر درمانی از مرگ نجات یافت و در بیمارستان بستری شد.

بنابر گزارش روزنامه خراسان، همزمان با گزارش فرار مهاجم مسلح از صحنه جنایت، بلافاصله سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی ) دستورات ویژه ای را برای ردیابی عامل این جنایت صادر کرد و بدین ترتیب کارآگاهان پلیس آگاهی با همکاری گروه تخصصی از نیروهای اداره اطلاعات جنایی و دایره قتل عمد پلیس آگاهی خراسان رضوی وارد عمل شدند.

چند ساعت بعد با اجرای طرح مهار و عملیات تعقیب و گریز، بلافاصله دو برادر متهم فراری دستگیر شدند اما بررسی ها بیانگر آن بود که ضارب مسلح گریخته است. بنابراین ردیابی های پلیسی ادامه یافت تا این که مشخص شد خودروی پژوی حامل متهم وارد کمین نیروهای انتظامی در گرمسار شده است.

این گونه بود که 8 ساعت تلاش مستمر زیر نظر مستقیم فرمانده انتظامی  به ثمر نشست و قاتل مسلح به چنگ قانون افتاد. عامل این جنایت مسلحانه در جلسات بازپرسی ضمن اقرار صریح به قتل رئیس وقت دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی و مجروح کردن برادر وی گفت: من در زندان به سیدجعفر می گفتم ما همشهری هستیم! چرا هوای مرا نداری و مدام نزد دیگر زندانیان تخریبم می کنی؟ به او گفتم، من از خانواده مقتول رضایت گرفتم و از زندان آزاد شدم اما تو کار خوبی نکردی که هوای مرا در زندان نداشتی!

متهم این پرونده جنایی ادامه داد: همین گلایه ها به مشاجره و سپس درگیری فیزیکی کشید که من هم اسلحه را برداشتم و شلیک کردم!
ادامه گزارش روزنامه خراسان حاکی است، با اعتراف صریح متهم، پرونده این جنایت در دادگاه کیفری مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت به صدور حکم قصاص نفس انجامید. رای صادر شده توسط قضات دیوان عالی کشور نیز مهر تایید خورد و برای اجرا به دادسرای عمومی و انقلاب بازگشت.

پس از طی مراحل قانونی و استیذان از رئیس قوه قضاییه، بلافاصله سپیده دم روز گذشته، مقدمات اجرای حکم فراهم شد و «علی-چ» (قاتل 34 ساله) در حضور مسئولان ذی ربط و قضات اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب پای چوبه دار رفت و به مجازات رسید.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما