اقتصادی
تجارت نیوز
۱۴۰۰/۰۵/۱۵ ۱۷:۳۲:۴۰
تاکسی اینترنتی ارزانتر از تاکسی شهری؟ / افزایش قیمت ۳۵ درصدی کرایه‌‌ها منتفی شد؟
تاکسی اینترنتی ارزانتر از تاکسی شهری؟ / افزایش قیمت ۳۵ درصدی کرایه‌‌ها منتفی شد؟
تاکسی اینترنتی ارزانتر از تاکسی شهری؟ / افزایش قیمت ۳۵ درصدی کرایه‌‌ها منتفی شد؟
تجارت نیوز

هزینه‌های نگهداری خودرو افزایش یافته است. از افزایش ۴۰ درصدی روغن موتور تا خرید لاستیک و دیگر هزینه‌ها. رانندگان تاکسی اینترنتی می‌گویند علی‌رغم افزایش هزینه‌ها، قیمت کرایه‌های آنها ثابت مانده است. اما مسافران ادهای دیگری دارند.

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی می‌گویند قرار بوده در اردیبهشت امسال، کرایه‌های اسنپ و تپسی ۳۵ درصد بیشتر شود. اما نه چنین افزایش قیمتی رخ داده و نه بسیاری از آنها سهمیه بنزین می‌گیرند. آنها می‌گویند قیمت تاکسی‌های آنلاین از دیگر تاکسی‌ها ارزان‌تر است.

این در حالی است که مسافران نگاه دیگری به این ماجرا دارند. آنها از افزایش مدوام قیمت‌ها گله دارند و می‌گویند در برخی از مسیرها نرخ کرایه به بالای ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان رسیده و برخی مسیرها در تهران ۱۰۰ هزار تومان هم هست.

در ادامه نظرات برخی از رانندگان تاکسی اینترنتی را می‌خوانید:

تاکسی اینترنتی ارزانتر از تاکسی شهری!

«هنوز کرایه اسنپ گران نشده است. از برج ۹ پارسال تا حالا، گاهی نیمه وقت. گاهی تمام وقت در اسنپ کارکردم، فقط هم یک‌بار ۷۱ هزارتومان، پول بنزین برای من واریز شده است.»

«کرایه‌های اسنپ اضافه نشده است. از اردیبهشت که کرایه تاکسی‌های معمولی ۳۵ درصد اضافه شده الان کرایه یه کورس تاکسی کمتر از پنج هزار تومان نیست و اگر ۳ نفرم سوار کند می‌شود ۱۵ هزار تومان، اما ما اسنپی‌ها همان مسیر را با قیمت نهایتا ۱۱ هزار تومان باید برویم تازه ۱۷ درصد هم کمیسیون اسنپ از این مبلغ کسر می‌شود.»

«اگه دنیا زیرو روبشود، اسنپ کرایه‌هایش را اضافه نمی‌کند. نه در اردیبهشت کرایه را اضافه کرد، نه عوارض شهرداری را از مسافرها کم می‌کند همه این‌هارا از راننده‌های بیچاره می‌گیرد. کرایه تاکسی اضافه شد ولی کرایه اسنپ کمتر شد. هرچه گرانی و تورم بیش‌تر می‌شو کرایه اسنپ به همان میزان بی‌ارزش می‌شود.»

«هزینه‌های اسنپ باتوجه به کمیسیونی که شرکت از ما می‌گیرد بسیار ناچیز است و با توجه به اوضاع اقتصادی دخلمان به خرجمان نمی‌خورد.»

«شرایط گونه‌ای شده است که انگار ما غلام حلقه به گوش اسنپ و مردیم و از ترس بیکاری هم جرئت نداریم اعتراض کنیم. اما اگر جان انصاف را نگاه کنیم، اسنپ هم از جیب مردم پول بر می‌دارد، هم از جیب رانندگانش.»

اختلال‌های اسنپ بی‌شمار است

چندروز گذشته، اسنپ و تپسی به طور ناگهانی دچار اختلال شدند و این اختلال پس از چند دقیقه برطرف شد، با انتشار این خبر کاربران زیادی اعلام کردند که این موضوع پیش‌تر هم رخ داده است. رانندگان می‌گویند اختلال در اینترنت یا تاکسی‌های اینترنتی به صورت مدوام رخ می‌دهد و باعث می‌شود در برخی از روزها آنها نتوانند درآمد چندانی داشته باشند.

«بارها و بارها این اتفاق رخ داده است و گاهی این اختلال باعث شده دیگر نتوانیم مسافر پیدا کنیم. یکبار هم این اختلال به وجود آمد مسافر گفت عجله دارم و آنلاین پرداخت می‌کنم. رفت و پول را پرداخت نکرد.»

«کل و ساز و کار اسنپ مشکل دارد. از سر ناچاری در آن کار می‌کنیم.»

«به نظر می‌رسد این مشکلات سراسری بارها هم برای اسنپ هم تپسی رخ داده است و دلیل آن هم معلوم نیست.»

«یک زمانی در شهر ما طرفداران اسنپ زیاد بودند اما آنقدر سامانه‌اش ایراد پیدا کرد و مسافران و راننده‌ها را ناراضی نگه داشت تا همه به سمت تاکسی بازگشتند.»

«هر اپلیکیشنی که وارد ایران می‌شود در ابتدا کاربردی است اما بعد از ان آنقدر بلاهای عجیب و غریب سر آن می‌آورند که به ناکارآمدترین برنامه تبدیل می‌شود.»

 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما