ورزشی
فرهیختگان
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۱۱:۵۷:۰۲
مهدوی: حیف دلار‌هایی که برای ژستد خرج شد
مهدوی: حیف دلار‌هایی که برای ژستد خرج شد
سیدعباسی کار خیلی سختی خواهد داشت، من یک سال در مشهد کار کردم و با کار در آنجا آشنا هستم. پارسال وضعیت این تیم خیلی بهتر بود، اما امسال خیلی بد بودند. دلم برای سیدعباسی سوخت، او بازیکن خوبی بوده و در مربیگری اول راه است که با این تیم کار دشواری دارد.
فرهیختگان

محمدرضا مهدوی بازیکن سابق تیم‌های پرسپولیس و استقلال درباره هفته یازدهم لیگ برتر و تقابل سرخابی‌ها مقابل ذوب‌آهن و پدیده صحبت‌های جالبی را مطرح کرد. مهدوی سه تیم بالای جدول را مدعی قهرمانی نیم‌فصل می‌داند و اعتقاد دارد در نیم‌فصل دوم تیم‌هایی مثل آلومینیوم و فولاد هم می‌توانند خودشان را به صدر جد‌ول نزدیک کنند.
این پیشکسوت که سابقه مربیگری در تیم‌های ملی پایه را هم دارد درخصوص بازی استقلال مقابل پدیده گفت: «ابتدا باید به فرهاد مجیدی و بازیکنان استقلال برای برد خوبی که به دست آوردند، تبریک بگویم. فکر می‌کنم آنها مثل همیشه مدعی حضور در صدر و کسب قهرمانی هستند، اما درباره تیم حریف باید بگویم خیلی متاسفم برای این تیم که اسم‌شان هم هنوز مشخص نیست! روی یک صحنه دیدم پشت پیراهن سیدعباسی نوشته بود شهرخودرو، اما در روی صفحه تلویزیون اسم این تیم را پدیده نوشته بودند. تاسف‌آور است، گل‌هایی که این تیم دریافت کرد را بروید بازهم ببینید در حد لیگ نوجوانان و جوان بازی می‌کردند.»
مهدوی درخصوص اینکه وضعیت تیم مشهدی با وضعیت فعلی چه می‌شود، گفت: «سیدعباسی کار خیلی سختی خواهد داشت، من یک سال در مشهد کار کردم و با کار در آنجا آشنا هستم. پارسال وضعیت این تیم خیلی بهتر بود، اما امسال خیلی بد بودند. دلم برای سیدعباسی سوخت، او بازیکن خوبی بوده و در مربیگری اول راه است که با این تیم کار دشواری دارد.»
بازیکن سابق استقلال درخصوص روند شکست‌ناپذیری این تیم‌ تصریح کرد: «آنها، چهار یا پنج هفته بود که مساوی می‌کردند، اما بازهم به روال قبلی برگشتند و بازی‌هایشان را می‌برند، در این شرایط و بعد از مساوی‌ها بازهم برنده شدن، اقتدارشان را نشان می‌دهد.»
وی همچنین در ادامه با انتقاد نسبت به عملکرد ژستد افزود: «نمی‌خواهم به کادرفنی بگویم کدام بازیکن را بازی بده و یا نه، اما اعتقاد دارم بازیکن خارجی که به فوتبال می‌آید باید یک سر و گردن از بازیکنان داخلی بهتر باشد. حیف دلارهایی که برای این بازیکن خرج شده است! شما آمار بازی آرمان رمضانی را دربیاورید چند دقیقه بازی کرده و دو گل زده، اما این بازیکن خارجی بعد از مدت‌ها آن هم با تلاش یامگا و آرمان یک گل به پدیده زده است. از بازیکن خارجی باید توقع داشت که کارهای بزرگ انجام دهد وگرنه ارسلان مطهری یا آرمان رمضانی هم از ژستد بهتر هستند. به‌نظرم باید روی بچه‌های خودی سرمایه‌گذاری کرد، چون در آینده حضور این بازیکنان در تیم‌ملی کمرنگ خواهد شد.»
مهدوی که سابق پوشیدن پیراهن پرسپولیس را هم در کارنامه دارد، درخصوص بازی این تیم مقابل ذوب‌آهن گفت: «بازی جذابی نبود تاکتیک‌های پرسپولیس با بازی تدافعی خوب از سوی ذوب‌آهنی‌ها خنثی شده بود. ذوب‌آهن داشت خوب کار می‌کرد که یک گل بد خورد، البته نمی‌شود این گل را گردن گلر این تیم انداخت، چون دچار بدشانسی شده بود و ممکن است برای هر دروازه‌بانی پیش بیاید. روی گل دوم پرسپولیس که پنالتی بود باید کارشناسان نظر بدهند، صحنه‌ای که من دیدم بازیکن ذوب‌آهن روی پای مهاجم پرسپولیس تکل زد و تصمیم داور درست بود. یحیی هم در دو بازی اخیر تغییر بازیکن و تاکتیک داده و با حربه‌های جدید تیمش را برنده از زمین خارج کرده است.»
وی در ادامه ضمن دفاع از عملکرد داوری، از تیم‌ها درخواست کرد کمتر از داوری‌ها انتقاد کنند و افزود: «سیدعلی داور خوبی است، روی صحنه پنالتی هم ‌نشان داد تحت تاثیر قرار نگرفته است. درمجموع اعتراضات به داوری خیلی زیاده شده، داورها هم مثل آن بازیکنانی که توپ را با بی‌دقتی از دست می‌دهند، ممکن است اشتباه کنند. مگر چند تا می‌توانیم مثل علیرضا فغانی داشته باشیم؟ به‌نظر من بهتر است اعضای تیم‌ها به جای قلدربازی به فکر تقویت کردن خودشان باشند تا اگر داور هم اشتباه کرد بازهم برنده شوند.»
مهدوی درخصوص افت بعضی از بازیکنان پرسپولیس گفت: «این اتفاق دلایل مختلفی دارد به عنوان مثال سیامک نعمتی در چند بازی غایب بوده و نیاز به زمان دارد تا به اوج بازگردد یا ترابی و امیری که همیشه در اوج هستند ممکن است گاهی دچار افت شوند آن هم به نظر من مسائل روانی در آن دخیل بوده، شوک زیادی به پرسپولیس وارد شده مثل حذف از آسیا یا احکام انضباطی روی روحیه بازیکنان تاثیرگذار است.»
وی استفاده از روانشناس را کمک به برخی از بازیکنان پرسپولیس می‌داند: «این درست که کادرفنی پرسپولیس همه از دانش کافی برخوردار هستند و به لحاظ روانی کمک می‌کنند، اما در همه تیم‌های دنیا چهار یا پنج روانشناس نزدیک به تیم هستند و کمک می‌کنند.»
کارشناس فوتبال ایران درباره حضور عزیزی‌خادم در اردوی رقیب پرسپولیس که باعث انتقادهایی شده بود، گفت: «مزخرف است که فکر کنیم حضور رئیس فدراسیون فوتبال در اردوی رقیب پرسپولیس برنامه‌ریزی شده است! خیلی کودکانه است که بعضی‌ها در فضای مجازی به آن می‌پردازند. سفرهای استانی رئیس فدراسیون فوتبال از پیش برنامه‌ریزی شده و او به هر شانزده تیم سرکشی می‌کند. قبلا هم گفتم که به بعضی آقایان برخورده بود، آنقدر خودتان را قوی کنید که به این مسائل نپردازید. به شعور مخاطب نباید بی‌احترامی کرد، اگر هم انتقادی نسبت به عزیزی‌خادم یا یحیی و یا مجیدی داریم ‌باید نقد درستی باشد. شما همین بازی استقلال را ببینید 10 بار سانتر کردند و دوتای آن به ثمر نشست این یعنی در تمرینات کار کردند.»
مهدوی با تاسف‌بار خواندن احتمال حذف سرخابی‌ها گفت: «امیدوارم مدیریت شود تا این اتفاق پیش نیاید، تاسف می‌خورم برای فوتبال خودمان. با این رویه پیش برویم ۲۲ بازیکن درون زمین و پنجاه نفر عوامل دو تیم روحیه‌شان را از دست می‌دهند و همین بی‌روحیه بودن و افسردگی را به ۵۰ میلیون هوادار دو تیم تزریق ‌خواهند کرد.»
وی در پایان درخصوص مدعیان این فصل گفت: «سه تیم بالای جدول شانس قهرمانی در نیم‌فصل هستند، اما فولاد و آلومینیوم هم در ادامه می‌توانند مدعی باشند. ضمن اینکه هنوز حکم استیناف برای گل‌گهر نیامده و اگر رای به سود این تیم باشد آنها هم برمی‌گردند و مدعی خواهند بود.»

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما