اجتماعی
تسنیم
۱۴۰۱/۰۷/۰۴ ۰۷:۴۱:۳۶
تکمیل ظرفیت اقامتگاه‌های رسمی مشهد
تکمیل ظرفیت اقامتگاه‌های رسمی مشهد
معاون گردشگری استان خراسان رضوی با اشاره به تکمیل ظرفیت کلیه واحدهای اقامتی مشهد گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته بین تمامی نهادها به جهت تعبیه فضای مناسب برای اسکان اضطراری مسافران، هیچ نگرانی برای این موضوع وجود ندارد.
تسنیم

همزمان با فرا رسیدن آغاز آخرین پیک سفر و مصادف شدن آن با تعطیلات پایانی ماه صفر که با شهادت امام رئوف نیز همراه شده است، بسیاری از هموطنان و دلباختگان آن حضرت زیارت و سیاحت در شهر مقدس مشهد را جهت انجام سفر پایانی تابستان خود برگزیدند؛ تا جایی که پیشتر استانداری خراسان رضوی پیش‌بینی کرده بود این استان در دهه پایانی ماه صفر میزبان 6 تا 8 میلیون زائر باشد.
میزبانی از این تعداد گسترده و وسیع مسافران در مدت زمان محدود پایان ماه صفر با توجه به ظرفیت محدود اقامتگاه‌های رسمی و غیررسمی و همچنین ناوگان حمل‌و‌نقل مکفی جهت انتقال و بازگشت زائران نیز از اهم مسائلی است که این روزها این استان با خود به همراه دارد؛ علی‌الخصوص که بخش قابل توجهی از مسافران و زائرانی که در تعطیلات عید نوروز و همچنین تعطیلات اربعین گذشته وارد این شهر را شدند، برای دریافت خدمات خصوصاً اسکان تجربه خوشایندی نداشتند.
در همین راستا یوسف بیدخوری، معاون گردشگری استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، ضمن اعلام آمادگی کامل مجموعه عوامل و دستگاه‌های اجرایی شهر مقدس مشهد برای میزبانی مناسب و پذیرایی لازم از زائران مسافران و مجاوران حریم رضوی، ضمن بیان تکمیل بیش از 90 درصدی ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی با تأکید بر آماده بودن فضای اسکان و اقامت برای تمامی میهمانان از تهیه و تدارک واحدهای اقامتی اضطراری در قالب کلاس‌های درس مدارس، بوستان‌های زائرپذیر، سالن‌های ورزشی و موکب‌های آماده شده خبر داد و از تمامی زائران درخواست کرد تا به جهت تهیه مکان لازم برای اقامت و استراحت با شماره شبانه‌روزی 05137045 تماس حاصل کنند.
وی با اشاره به اینکه بالغ بر 90 درصد ظرفیت کلیه واحدهای اقامتی اعم از زائرسراها، هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و ... همگی تکمیل شده است و مشاهدات و گزارش‌ها حاکی از حرکت ضریب اشغال تا 100 درصد دارد، گفت: با وجود رو به تکمیل بودن فضای واحدهای رسمی اقامتی، مطابق تدابیر اتخاذ شده امکان اسکان زائران در واحدهای اقامتی اضطراری وجود دارد.
معاون گردشگری خراسان رضوی در ادامه با اعلام این مطلب که واحدهای اقامتی اضطراری در واقع شامل مدارس، سالن‌های ورزشی و موکب‌های آماده شده به جهت پذیرایی از میهمانان ارجمند رضوی است، بیان کرد: تمامی زائران و مسافران می‌توانند جهت کسب اطلاع از واحدهای اقامتی دارای ظرفیت و کمک برای اسکان در تمامی ساعات شبانه‌روز با شماره 05137045 تماس حاصل کنند.
این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته بین تمامی نهادها و با عنایت به همکاری اداره کل آموزش و پرورش، سازمان ورزش و جوانان مشهد، سپاه پاسداران منطقه خراسان رضوی و شهرداری مشهد در واگذاری فضاهای تحت نظارت خود نظیر مدارس، سالن‌های ورزشی، موکب‌های تمهید شده و بوستان‌های زائرپذیر به هیچ عنوان محدودیت و کمبودی برای اقامت زائران و مشتاقان رضوی متصور نخواهد بود و فضا برای اسکان به اندازه کافی وجود دارد.

رفع نقیصه اطلاع‌رسانی برای اسکان اضطراری مسافران در تعطیلات پایانی ماه صفر
بیدخوری همچنین با بیان اینکه سرشماری اعلامی مذکور دارای بیش از 30 خط پشتیبان بوده و به صورت فیزیکی و حضوری نیز در داخل شهر مشهد و به صورت مشخص نبش خیابان امام رضا 9 آماده راهنمایی مسافران و خدمت‌رسانی لازم به زائران است، تصریح کرد: همانگونه که بیان شد ارائه خدمات در هفت روز هفته و به صورت 24 ساعته از سوی شماره اعلامی به زائران انجام می پذیرد.
وی در پایان با اشاره به برخی از انتقادات مسافران مشهد مقدس در ایام نوروز و اربعین سال جاری مبنی بر عدم وجود آمادگی کامل در مجموعه مدیریت شهری به جهت میزبانی مناسب و اطلاع‌رسانی گسترده و دقیق در خصوص نحوه دسترسی به خدمات اسکان، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته نقیصه قبلی مبنی بر ضعف در اطلاع‌رسانی که در ایام پیک سفرهای قبلی تا حدودی قابل مشاهده بود، کاملاً مرتفع شده است؛ چراکه اعلام و اطلاع‌رسانی در خصوص شماره 05137045 در ابعاد گسترده و در قالب نصب بنرها و تابلوهای اطلاع‌رسانی در کلیه معابر و مبادی مواصلاتی منتهی به شهر مقدس مشهد و سطح تمامی خیابان‌های منتهی به حرم منور رضوی در داخل شهر مشهد انجام گرفته است. 

گفتنی است به منظور انجام خدمت‌رسانی و تکریم زائران به شکلی مطلوب، مطابق با دستور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، پروازهای فوق‌العاده از سایر شهرهای کشور به مشهد و بالعکس برقرار خواهد شد. در حال حاضر به‌طور متوسط روزانه 170 سورتی پرواز در فرودگاه مشهد انجام و پیش‌بینی می‌شود این تعداد به 210 سورتی پرواز در روز افزایش یابد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما