اجتماعی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ۱۲:۵۹:۱۱
حضور بیش از ۹۴ درصد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس
حضور بیش از ۹۴ درصد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم محور همه پیشرفت هاست؛ اگر امسال، سال دانش بنیان نامگذاری شده، معلم پیشران جامعه دانش بنیان و پایه ریز تمدن نوین اسلامی است گفت: اگر نیروی کارآمد تربیت شود حتما به تمدن نوین اسلامی دست خواهیم یافت.
ایسنا


صادق ستاری فرد در نشست خبری ستاد بزرگداشت هفته مقام معلم با بیان اینکه شهید مطهری اسوه و الگوی همه معلمان و معلمی انسان ساز بود گفت: معلمی انسان ساز است. شأن و مقام معلمی همراستا با شأن و مقام انبیاست. نقش معلم در جامعه همان نقشی است که قرآن و انبیاء ایفا می کنند. اولین معلم بشریت، خداوند قادر است.

وی افزود: پس از انبیاء، پدران و مادران نقش معلمی ایفا می‌کنند. در مرحله بعدی هرکسی که به فرزندان می آموزد حقی به گردنش پیدا می‌کند و لذا جایگاه معلمی هم ردیف جایگاه انبیاء و پدر و مادران است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در همه جوامع پیشرفته نقش محوری در توسعه را مدرسه ایفا می‌کند و از مدرسه در سندتحول بنیادین تحت عنوان کانون تربیتی محله یاد شده است گفت: در این میان، معلم محور همه پیشرفت هاست. اگر امسال سال دانش بنیان نامگذاری شده، معلم پیشران جامعه دانش بنیان و پایه ریز تمدن نوین اسلامی است.

ستاری فرد ادامه داد: اگر نیروی کارآمد تربیت شود حتما به تمدن نوین اسلامی دست خواهیم یافت.

حضور بیش از ۹۴ درصد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس 

وی با بیان اینکه بر همه معلمان که دلسوزانه تلاش کردند تا در مواجهه با بحران کرونا نقش آفرین باشند درود می‌فرستیم اظهار کرد: بسترسازی خوبی به ویژه در این دولت برای بازگشایی و ازسرگیری آموزش‌های حضوری انجام شد و بیش از ۹۴ درصد دانش آموزان ما در کلاس‌های درس حضور دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش مهمترین برنامه‌های هفته معلم را اعلام کرد و گفت: در روز ۲۱ اردیبهشت دیدار معلمان با مقام معظم رهبری را خواهیم داشت و در تلاشیم در روز ۲۰ اردیبهشت معلمان با رئیس جمهور دیدار داشته باشند. برگزاری نشست مجازی از بستر شبکه شاد با همه معلمان و دانش آموزان را در روز ۱۷ اردیبهشت خواهیم داشت. همچنین برنامه‌های تقدیر از معلمان فردا در شهر تهران و سایر استان‌ها برگزار می‌شود. حضور معاونین وزارتخانه در استان های مختلف و دیدار با خانواده معظم شهدا در برنامه قرار دارد.

ستاری فرد ادامه داد: دیدار وزیر آموزش و پرورش با چهره‌های ماندگار عرصه معلمی و معلمان شاخص نیز انجام می‌شود. ۳۰۹۵ معلم در سطح منطقه، ۳۹۹ معلم در سطح استان و ۱۷ معلم نمونه در سطح کشوری تحت عنوان "جلوه‌های ویژه معلمی" معرفی و تقدیر خواهند شد.
 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما