بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۱/۰۷/۰۴ ۱۱:۳۵:۲۱
تیراندازی در دفتر ثبت نام نیروهای نظامی روسیه
تیراندازی در دفتر ثبت نام نیروهای نظامی روسیه
منابع خبری از تیراندازی در یک دفتر مخصوص ثبت نام نیروهای نظامی روسیه خبر دادند.
باشگاه خبرنگاران جوان

فردی مسلح امروز (دوشنبه) اقدام به تیراندازی در دفتر ثبت نام نیرو‌های روسیه برای فراخوان بسیج عمومی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، کرد.

به گزارش ایندیپندنت، این حادثه در منقطه «ایرکوتسک» روسیه اتفاق افتاد، یک مقام ارشد روسیه در جریان این تیراندازی مجروح شد و پلیس اندکی بعد این فرد مسلح را بازداشت کرد.

ویدئویی که از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده فرد ۲۵ ساله مسلحی را نشان می‌دهد که حداقل یک بار در این دفتر شلیک کرده است. خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرد تاکنون نتوانسته صحت این ویدئو را بسنجد.

فرماندار منطقه ایرکوتسک روسیه در پیامی تلگرامی اعلام کرد که رئیس این دفتر در حال حاضر در بیمارستان، شرایطش هم وخیم گزارش شده است و فرد مسلح هم به سختی مجازات خواهد شد.

از زمانیکه چهارشنبه هفته گذشته ولادیمیر پوتین اعلام بسیج عمومی کرده است تاکنون در چندین دفتر ثبت نام نیرو‌های روسیه تیراندازی گزارش شده است.

پوتین در این اظهارات راه‌حل مسالمت‌آمیز برای حل بحران در اوکراین را برای کشور‌های غربی بی‌معنی دانست، اعلام کرد که یک بسیج نظامی جزئی در روسیه تشکیل شده است و گفت: «فقط شهروندانی که در نیرو‌های مسلح خدمت کرده‌اند و دارای تخصص‌های خاص نظامی و تجربه مرتبط باشند، مشمول خدمت اجباری خواهند بود. امروز تصمیم بسیج نسبی ارتش را امضا کردم و شورای فدراسیون روسیه را از این تصمیم مطلع خواهیم کرد. دستور بسیج نسبی به دولت این امکان را می‌دهد که به سرعت مکانیسم‌های تحقق خواسته‌های وزارت دفاع را تغییر دهد.»

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما