بین الملل
ایرنا
۱۴۰۰/۰۶/۰۵ ۱۸:۲۷:۴۳
سفیر سابق آمریکا در افغانستان : جنگ اصلی در راه است
سفیر سابق آمریکا در افغانستان : جنگ اصلی در راه است
رایان کراکز سفیر سابق واشنگتن در افغانستان روز جمعه در پی کشته شدن ۱۳ نیروی نظامی آمریکا در انفجارهای کابل هشدار داد که جنگ علیه نیروهای آمریکایی هنوز آغاز نشده و باید انتظار خشونت های بیشتری را داشته باشیم.
ایرنا

رایان کراکز که ریاست سفارت آمریکا در کابل را از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ و از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ بر عهده داشته است، در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: خروج نیروهای آمریکا از افغانستان باعث جسورتر شدن شبه نظامیان در دیگر کشورها شده است و اتفاقاتی که هم اکنون در حال رخ دادن در افغانستان است  به دیگر کشورها نیز سرایت خواهد کرد.

وی افزود: جنگ اصلی هنوز آغاز نشده و در راه است، روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان روحیه عظیمی به گروه های رادیکال های اسلامی در همه جا داده است، القاعده، داعش و طالبان پاکستانی آنها در حال جان گرفتن هستند.

 کراکز با انتقاد از نحوه خروج نیروهای آمریکایی گفت: افغانستان به عنوان محل پرورش گروه های تروریستی برای انجام حملاتی مشابه حملات روز پنجشنبه عمل خواهد کرد.

سخنان کراکز در حالی عنوان می شود که عصر روز پنجشنبه دو بمب گذار انتحاری و چندین فرد مسلح به جمعیت انبوه در مقابل فرودگاه کابل حمله کردند.

در این حملات تا کنون ۷۲ نفر غیر نظامی افغان و ۱۳ نیروی نظامی آمریکایی کشته شده و بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر دیگر مجروح شدند.

گروه تروریستی داعش روز پنجشنبه در حساب کاربری‌ خود در تلگرام رسماً مسئولیت انفجارهای تروریستی فرودگاه کابل را به عهده گرفت.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما