سیاسی
آخرین خبر
۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ۱۰:۴۳:۵۵
امضاي ۸ سند همکاري در بخش‌هاي مختلف ميان ايران و تاجيکستان
امضاي ۸ سند همکاري در بخش‌هاي مختلف ميان ايران و تاجيکستان
در سفر رئيس جمهور کشورمان و هيئت همراه به تاجيکستان 8 سند همکاري (۶ يادداشت تفاهم همکاري، يک توافق نامه و يک پروتکل فني همکاري هاي گمرکي) بين مقامات دو کشور امضا شد.
آخرین خبر

صبح امروز سيد ابراهيم رئيسي، رئيس جمهور کشورمان در راستاي انجام ديداري رسمي، در کاخ ملت تاجيکستان از سوي همتاي تاجيک خود مورد استقبال قرار گرفت.
اظهار اميدواري «رئيسي» و «رحمان» براي شکوفايي روابط
سيد ابراهيم رئيسي، رئيس جمهوري اسلامي ايران و امامعلي رحمان رئيس جمهور تاجيکستان در ديدار و گفتگو با يکديگر با اشاره به دين، فرهنگ و زبان مشترک دو ملت اظهار اميدواري کردند که با تلاش مقامات دو کشور فصلي نوين در شکوفايي روابط و همکاري هاي دو کشور در عرصه هاي اقتصادي، فرهنگي و سياسي رقم بخورد.
 آيت الله سيد ابراهيم رئيسي، رئيس جمهور کشورمان در اين ديدار با بيان اينکه دو کشور ظرفيت هاي مناسبي براي گسترش روابط و همکاري هاي دوجانبه دارند، افزود: تعميق و تقويت مناسبات و تعاملات دوجانبه زمينه اي براي ارتقاي سطح همکاري هاي منطقه اي دو کشور نيز خواهد بود.
رئيسي اظهار داشت: مقامات ايران و تاجيکستان بايد با استمرار منظم ديدارها و گفتگوهاي دوجانبه، روابطي پايدار و همه جانبه را بين دو کشور فارسي زبان پايه گذاري کنند که به الگويي در سطح منطقه تبديل شود.
رئيس جمهور تاجيکستان نيز در اين ديدار از قبول دعوت خود از سوي رئيس جمهور کشورمان براي حضور در بيست و يکمين نشست سران سازمان شانگهاي که به رياست کشورش برگزار شد و نيز از اين بابت که رئيسي در اولين سفر خارجي خود به کشور هم زبان تاجيکستان سفر کرده است، قدرداني و تشکر کرد.
امامعلي رحمان با اشاره به سوابق همکاري ها و پروژه هاي مشترک اجرا شده از سوي متخصصان ايراني در تاجيکستان اظهار داشت: دوستي و محبتي که بين مردم و دولت دو کشور وجود دارد زمينه بسيار مناسبي براي ارتقاي سطح همکاري ها و روابط دو کشور است.
امضاي ۸ سند همکاري در بخش هاي مختلف ميان ايران و تاجيکستان
در پايان ديدار و گفتگوهاي سيد ابراهيم رئيسي رئيس جمهور کشورمان و مقامات همراه با رئيس جمهور و مقامات تاجيکستاني، طرفين ۶ يادداشت تفاهم همکاري، يک توافق نامه و يک پروتکل فني همکاري هاي گمرکي به امضا رساندند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما