اقتصادی
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۰۶/۱۱ ۰۸:۴۶:۳۳
وزیر نفت: اتفاقات خوبی در بخش فروش نفت رقم خواهد خورد
وزیر نفت: اتفاقات خوبی در بخش فروش نفت رقم خواهد خورد
وزیر نفت گفت: با پتانسیل وزارت نفت و دستگاه های همکار و حمایت های دولت، اتفاقات خوبی در بخش فروش نفت طی ماه های آتی رقم خواهد خورد.
باشگاه خبرنگاران جوان

جواد اوجی وزیر نفت امشب ۱۰ شهریور ماه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی مسائل حوزه نفت و انرژی از تامین سوخت زمستانی تا راهکارهای جدید برای بازار نفت پرداخت.

اوجی  با اشاره به اینکه در میادین گازی و نفتی قطعاً با کاهش افت فشار روبه‌رو هستیم گفت: در میادین نفتی ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار بشکه در طول یکسال افت خواهیم داشت . در میادین گازی نزدیک به ۱۴۰ میلیون متر مکعب ظرفیت خالی در پالایشگاه‌ها داریم یعنی میادین گازی و یا میادین مشترک گازی که کنار پالایشگاه های ما هستند به لحاظ افت تولید و یا افت فشار باعث شده تا ظرفیت خالی در پالایشگاه‌های ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پارس جنوبی بالغ بر ۴۰ تا ۶۰ میلیون مترمکعب ظرفیت خالی داریم عنوان کرد: برخی از پالایشگاه‌ها مانند پارسیان بالغ بر ۲۰ تا ۲۵ میلیون مترمکعب ظرفیت خالی دارند.

اوجی ادامه داد: اولویت حفظ منابع است تا بتوانیم حداکثر بهره برداری را از میادین داشته باشیم،با یکسری از میادین طی دو سه سال گذشته قراردادی منعقد شده است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه با پتانسیل وزارت نفت و دستگاه های همکار و حمایت های دولت اتفاقات خوبی در بخش فروش نفت طی ماه های آتی رقم خواهد خورد خاطرنشان کرد : برای تامین گاز مصرفی مردم در فصل سرما از هم اکنون اقداماتی در دست اجرا داریم.

وی درباره برنامه دولت سیزدهم برای فروش نفت خام و دور زدن تحریم‌ها، اظهار کرد: با ظرفیتی که در وزارت نفت و مجموعه شرکت‌های تابعه، نیروهای توانمند و متخصص وجود دارد همچنین با اراده بر فروش نفت و استفاده از توان همه ظرفیت‌ها و دستگاه‌های خارج از مجموعه وزارت نفت، با مجوزهای خوب و اختیاراتی که شورای عالی امنیت ملی به وزیر نفت داده است و همچنین حمایت‌های دولت، بی‌شک با برنامه‌ریزی و اراده محکم، قول می‌دهیم که ان‌شاءالله در ماه‌های آینده اتفاق‌های خوبی در حوزه فروش نفت رقم بخورد.

وزیر نفت افزود: گرچه پس از تحریم‌های ظالمانه علیه ایران فروش نفتمان کاهش جدی داشته است اما این توان و ظرفیت در وزارت نفت وجود دارد و یکی از راه‌ها هم تهاتر با کالا و سرمایه‌گذاری نه تنها در حوزه نفت، بلکه در دیگر بخش‌ها و صنایع هم است که از آنها بهره می‌بریم.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما